طرح پایش نرخ کیفیت کالا در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت با هدف سنجش وضعیت کالاها و محصولات پرمصرف در استان خبر داد.

فهیمه مهمان نواز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای استان یک نمونه آماری ۲۲۴ نفره تعیین شده است افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد با مراجعه حضوری به درب منازل همشهریان از کیفیت کالاهای خریداری شده در چند ماه اخیر سوال می کنند.

وی بیان کرد: این اطلاعات جمع آوری شده به صورت برخط برای تحلیل نهایی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اضافه کرد: به استناد بند ۱۸ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی این اداره کل است.

وی یادآورشد: این طرح با تشکیل ستاد استانی و انتخاب ناظران و پرسشگران از کارکنان واجد شرایط در محل این اداره کل آغاز شده است و ضمن آموزش کارکنان مبنی بر حفظ کرامت انسانی در برخورد با مخاطبین، نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا یا گروه کالایی از صنایع مختلف غذایی، فلزی و غیرفلزی مورد سنجش قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، اداره کل استاندارد خراسان شمالی از مصرف کنندگان خواسته است، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha