۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84703526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقلام پُرمصرف ماه رمضان در خراسان شمالی کیفیت سنجی می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: طرح پایش کالاهای پرمصرف رمضان در استان از روز بکشنبه همزمان با آغاز ماه مهمانی خداوند آغاز شده است و در این طرح اقلام پُرمصرف کیفیت سنجی می شود.

فهیمه مهمان نواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان آن ادامه دارد، کیفیت و استاندارد کالاهای پرمصرف در تمامی شهرستان های خراسان شمالی کنترل می شود.

وی تصریح کرد: انواع فرآورده های لبنی از جمله شیر پاستوریزه، سوسیس و کالباس، پنیر تازه، خرمای مضافتی، گوشت چرخ کرده، روغن آفتابگردان، سرخ کردنی و زولبیا و بامیه که مشمول مقررات استاندارد هستند، بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اضافه کرد: این طرح به منظور تامین سلامتی و حفظ حقوق شهروندان انجام می شود و در قالب آن کارشناسان اداره کل، کالاهای موجود در بازار را کنترل و اقدام به نمونه برداری کرده و در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده نیز مورد آزمون قرار می دهند تا از سلامت و کیفیت کالای عرضه شده اطمینان حاصل شود.

وی از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، اداره کل استاندارد استان، بازرسی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر مورد پایش و سنجش قرار می دهد.

مهمان نواز عنوان کرد: مصرف کنندگان، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha