نشست شورای شهر اهواز به دلیل غیبت غیرموجه برخی اعضا از حد نصاب افتاد

اهواز - ایرنا - غیبت غیرموجه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز موجب شد یکصد و نوزدهمین نشست این شورا در روز دوشنبه به دلیل حد نصاب نرسیدن، تشکیل نشود.

به گزارش ایرنا یکصد و نوزدهمین نشست شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود ساعت ۹ صبح دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار شود به دلیل غیبت غیرموجه برخی از اعضا و به حد نصاب نرسیدن، تشکیل نشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز در حالی که ۴۷ دقیقه از زمان اعلام شده(ساعت ۹ صبح) برای شروع نشست گذشته بود، تشکیل نشدن نشست را به دلیل حضور نیافتن برخی اعضا و به حد نصاب نرسیدن اعلام کرد.

سیاوش محمودی با تشکر از اعضایی که در موعد مقرر در شورا حضور یافتند، گفت: فقط آقای شیشه گری تماس گرفتند و به دلیل مشکل بیماری قادر به حضور در نشست نبود اما بقیه اعضا که در نشست حضور ندارند بدون هماهنگی بوده و براساس قانون، غیبت لحاظ خواهیم کرد.

گفته می‌شود دلیل غیبت غیرموجه برخی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، اعتراض به اعلام وصول نشدن استیضاح شهردار اهواز از سوی رییس شورا بوده است.

"سید محمد جواد رضوی"، "سید محمد علی پورموسوی"، "محمد مهدی مطیعی" ، "عبدالزهرا سنواتی"، " غلامرضا شانه سازان"، "محمد حسین ملایی زمانی (سفر کاری)"، و " عادل شیشه گری (غیبت موجه با اعلام قبلی)" از غایبان نشست امروز شورای اسلامی شهر اهواز بودند.

گفتنی است در یکصد و شانزدهمین نشست شورای اسلامی شهر اهواز که چهارشنبه ۱۰ خرداد امسال، با حضور شهردار اهواز برای پاسخگویی به اعضای این شورا برگزار شد، تنها هفت عضو از ۱۳ عضو شورا حضور داشتند که بیشتر غایبان آن نشست نیز از غایبان نشست امروز بودند اما به دلیل به حد نصاب رسیدن، تشکیل شد.

دستور کار نشست امروز شورای اسلامی شهر اهواز " نامه مدیرکل امور شهری و شوراها درخصوص اعتبار طرح‌های توسعه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در شهرهای مسیر اربعین و مواکب مستقر در چذابه و شلمچه، جابجایی ردیف بودجه مصوب ۱۴۰۲ به منظور انعقاد قرارداد با سازمان بسیج سازندگی خوزستان برای اجرای کارهای زیرساخت و تجهیز اربعین حسینی، اصلاحیه مصوبه تقسیط عوارض شهرسازی برای تطبیق با ماده ۱۶ دستورالعمل اجرایی قانون درآمدهای پایدار، پیشنهاد حذف حکم ۵۶ از بودجه مصوب سال ۱۴۰۲، نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، فرودگاه، راه آهن و بی سیم در سال ۱۴۰۲، مجوز مشارکت در پرداخت سود تسهیلات بانکی برای نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال ناوگان سازمان تاکسیرانی اهواز و تمدید قرارداد وکالت جلیل مکوندی مشاور حقوقی شورا بود.

در این نشست برخی مدیران شهرداری و مسوولان دستگاه‌های مرتبط با موضوع اربعین حضور یافته بودند که نشست شورا به صورت غیررسمی دنبال شد و موضوع بندهای دستور کار مربوط به اربعین با ارایه گزارش مدیران و بررسی موضوع برگزار شد.

گزارش ایرنا حاکی است، رضا امینی در هشت شهریور ۱۴۰۰ با ۱۳ رای اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان شهردار منتخب اهواز معرفی و پس از طی روال اداری با حکم وزیر کشور در این سمت منصوب شد.

از روزهای آغازین شروع به کار امینی، برخی افراد و گروه‌ها به مخالفت با وی پرداختند و حتی با تحصن‌های کارگری و جمع‌آوری نکردن زباله‌ها در منطقه ۶ شهرداری اهواز تلاش شد، شهردار را ناکارآمد جلوه دهند که با درایت مسوولان و ورود دادستانی به موضوع، برخی افراد تنش زا بازداشت شدند تا تجربه تلخ سوال و استضاح مکرر شهردار اهواز در دوره‌های گذشته تکرار نشود.

بنا بر اعلام اعضای شورا و مسوولان شهرداری اهواز، کلانشهر اهواز در ۱۲ سال شاهد تغییر حدود ۱۷ شهردار یا سرپرست شهردار بوده که خسارت‌های پنهان سنگینی به روند توسعه و پیشرفت این کلانشهر زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha