۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85158606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزد، ۲ هزار معبر بدون نام دارد

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85158606
یزد، ۲ هزار معبر بدون نام دارد

یزد - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۲ هزار معبر در این شهر بدون نام هستند که نیاز به نامگذاری دارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام "سید محمد ناصر حیدری" روز دوشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد افزود: برخی از اسامی در یک خیابان مشابه یکدیگرند و تنها در یک کلمه تفاوت جزئی دارند؛ در این دوره شورا ۳۴۳ معبر شهر نامگذاری شده و مابقی هم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد معابر شهر یزد بنام طبیعت، گل و گیاه نامگذاری شده است همچنین برای نام برخی معابر هم شغل های اصیل یزدی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: شهرداری در سال‌های گذشته نصب نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تابلو در سطح شهر را انجام می داد که اکنون این رقم به سه هزار تابلو در سال رسیده است.

افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد در چند سال اینده

حیدری بدون اشاره به سرانه فضای سبز شهر یزد گفت: با توجه برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف چند سال آینده ۸۰ هکتار به فضای سبز شهر یزد افزوده می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اکو پارک، بزرگترین پارک کویری کشور هم در آینده نزدیک در شهر یزد به بهره برداری می رسد این پارک منطقه منطقه وسیعی است و درسال جدید بودجه مناسبی برای اجرای طرح ها و خدمت رسانی به این منطقه اختصاص یافته است.

حیدری تصریح کرد: زیر ساخت های این طرح به صورت نسبی انجام شده است، یک لاین آن نیز آسفالت و لاین دوم نیز تا سه ماه آینده آسفالت خواهد شد.

سه هزار قطعه زمین در شهر یزد بدون سند

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد هم با بیان این‌که بیش از سه هزار قطعه زمین در این شهر سند رسمی ندارند گفت: برای رفع مشکلات ساخت و سازهای قانونی برای این زمین‌های که به صورت قولنامه ای و وکالتی انجام می شود «گواهی موقت مالکیت رسمی» مطرح شده و در این راستا با اداره ثبت و اسناد استان و شهرداری یزد تفاهم نامه ای منعقد شده است که منتطر تایید نهایی شورای حفظ حقوق بیت المال هستیم.

محمد مهدی نیکونژاد اضافه کرد: این گواهی در حکم سند نیست بلکه افراد شهروندان برای ساخت و ساز نیاز به پروانه دارند و و برای دریافت آن باید سند داشته باشند و از سوی دیگر برای دریافت سند باید ۳۰ درصد ساخت و ساز را انجام داده باشد.

وی با بیان این‌که در حوزه مسائل نظارت و بازرسی، تا پایان سال گذشته ۳۵۳ مصوبه شورا ثبت شده است، افزود: بخشی از این مصوبات لوایح شهرداری، بخشی مکاتبات سایر دستگاه‌های اجرایی و بخشی از هم مطالبات مردمی بوده است.

خواهر خواندگی شهر یزد با هشت شهر

رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با اشاره خواهرخواندگی شهر یزد با کشورهای مختلف گفت: این شهر با هشت شهر یاسبرین مجارستان ، پوتی گرجستان ، خیوه ازبکستان ، گیومری ارمنستان ، لینتس اتریش ، پینگ یائو چین ، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی برقرار کرده است.

بی بی فاطمه حقیرالسادات با ییان اینکه نخستین خواهرخواندگی شهر یزد در سال ۸۶ با یاسبرین مجارستان بود افزود: این خواهرخواندگی شهرها زمینه ارتباط و تعامل فرهنگی و یا اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی و علمی زا فراهم و دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است.

رییس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: این شهر در ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، میزبان هیأت هایی از شهرهای خواهر خوانده با هدف افزایش همکاری های مختلف است.

وی در ادامه از ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد و دیپلماسی شهری خبرداد و افزود: در این دبیرخانه مدیران شهری و استانی برای بررسی مسائل و ارائه پیشنهادات در زمینه توسعه روابط میان شهرهای خواهرخوانده رایزنی می کنند.

وی اظهار کرد: هفت کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و بازرگانی، علمی پژوهشی و فناوری، امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اجرایی و تشریفات و گردشگری و صنایع دستی برای دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده در نظر گرفته شده است.

شورای شهر یزد ۱۱ نفر عضو و ۹ کمیسیون در زمینه های مختلف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha