برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت فارس راهبردی و یکپارچه باشد

شیراز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر یکپارچگی و انسجام حوزه تعلیم و تربیت در این استان، گقت: باید در برنامه ریزی‌های نظام مقدس تعلیم و تربیت با نگاه راهبردی و پیوسته اقدام شود چرا که عملکردهای این حوزه در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قزل سفلی دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: یادگیری فراگیرترین رفتار انسان در طول حیات او است اما در این زمینه ارزش زمان‌ها یکسان نیست و یادگیری در دوره کودکی عمیق ترین، پایدارترین، موثرترین آموزش است.

وی ادامه داد: این دوران طلایی دوران شگل گیری فرهنگ ها و ظرفیت‌های ملی یک جامعه نیز هست که در اختیار نهادهای متولی تعلیم و تربیت از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه آنچه امروز رخ داده، نتیجه برنامه های دیروز است و فردای جامعه نیز با اقدامات امروز رقم می‌خورد، گفت: آنچه در خانواده، رسانه، مدرسه، کانون پرورش فکری و تلویزیون به دانش آموزان ارایه می شود اگر هدفمند و یکپارچه نباشد، منجر به از دست رفتن این فرصت طلایی می‌شود.

قزل سفلی افزود: امروز کشور ایران در یک جنگ شناختی قرار دارد که کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده و اگر چه رسانه بستر آن است اما انسان نقش آفرین آن است.

برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت فارس راهبردی و یکپارچه باشد

وی ادامه داد: اگر نهاد تعلیم و تربیت این شرایط را به خوبی فهم، مقابله و کنشگری نکند آینده انقلاب اسلامی به خطر می‌افتد و همگی در این اتفاق مسئول هستیم.

معاون استاندار فارس با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه های متولی نهاد تعلیم و تربیت، بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به عنوان عضوی از شورای آموزش و پرورش استان و نهاد تعلیم تربیت کار مختص به خود و با قواعد خاص اما در راستای رسیدن به هدف مشترک ساختن نسل آینده برای آینده انقلاب اسلامی انجام دهد.

قزل سفلی یادآور شد: موضوع تربیت بیش از ۹۰۰ هزار داش آموز است تا ضمن شناخت استعدادها بستر ساز شکوفایی آن فراهم شود.

برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت فارس راهبردی و یکپارچه باشد

استفاده از ظرفیت‌های مردمی رویکرد مدیریت جدید کانون پرورش فارس

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه این آیین گفت: سیاست ما در این دوره تعامل با تشکل های فرهنگی، مذهبی و انقلابی حوزه کودک و نوجوان است.

علی خواجه نژادیان افزود: در این راستا جبهه و شبکه ای با حضور گروه‌ها و تشکل‌های مردمی شکل خواهد گرفت تا بیشترین استفاده از این ظرفیت ارزشمند صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: مربیان کانون پرورش فکری در همه ۴۲ مرکز استان فارس سرمایه های این مجموعه هستند و برای تعامل دور از بروکراسی‌های اداری با آنها تلاش می‌شود تا تصمیم گیری ها عملیاتی و ناظر بر نیازهای مراکز باشد.

هویت‌سازی و ایجاد امید در نسل امروز ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: ایجاد امید در جامعه امروز ضرورت دارد و یکی از مجموعه های امیدرسان کانون پرورش فکری کودکان است چرا که کودکان و آموزش‌های آن ها در مدرسه و دوره های کانون فضای نشاط و امید را به خانواده‌ها بازمی‌گرداند.

محمدخلیل عسکری افزود: بازسازی هویت در جامعه مخاطب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش اهمیت بسیار بالایی دارد و باید از همه ظرفیت ها در این مسیر بهره گرفت.

وی یادآور شد: شیراز نقطه هدف وزارت آموزش و پرورش در دیپلماسی آموزشی با کشورهای اسلامی است و باید با معرفی توانمندی‌ها، هویت دانش‌آموزان این استان تقویت شود.

عسکری اظهارکرد: استفاده از ابزار و زبان هنر برای گفت و گو با نسل کودک و نوجوان اثرگذاری بالایی دارد و باید در این زمینه متناسب با نیاز و سن مخاطب اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی دانش‌آموزان، اعلام کرد: فضا و امکانات آموزش و پرورش برای کمک به پیشبرد برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار دانش آموز تنها در شهرستان شیراز تحصیل می‌کنند، از مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خواست تا ۲ برنامه ۲ جانبه با آموزش و پرورش و چند جانبه با شورای آموزش و پرورش استان تدوین کند تا همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت فارس راهبردی و یکپارچه باشد

در پایان این آیین از تلاش‌های ۶ ساله سعیدرضا کامرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تجلیل و علی خواجه نژادیان به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha