۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1333
کد خبر: 85158875
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فناوران ایرانی سامانه ابر محاسباتی در حوزه هوش مصنوعی طراحی کردند

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان داخلی موفق شد سامانه ابر محاسباتی را برای ارائه خدمات سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی راه اندازی کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، مصطفی سلطانی مدیرعامل شرکت هوشمند آرنا سورین گفت: موفق شدیم با بهره‌وری از فناوری‌های روز، خدمات سرویس سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری به کاربران و متقاضیان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان برای تامین تجهیزات و ارائه راه‌کارهای حرفه‌ای برای نیازهای متفاوت از جمله رایانش ابری، ابر اختصاصی، پردازش سریع، سوپر کامپیوترهای قدرتمند، هوش مصنوعی و استوریج‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

سلطانی همچنین درباره میزان صرفه ارزی نمونه داخلی این محصول دانش‌بنیان اظهار داشت: نمونه‌های خارجی این سامانه هوشمند به صورت جامع و کامل‌تر در خارج از کشور وجود دارد، اما با توجه به تحریم‌ها، هزینه بالا و مشکلات در حوزه پرداخت برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیستند.

مدیرعامل این شرکت فناور ادامه داد: از این رو نمونه داخلی سامانه ابرمحاسباتی در کشور طراحی شد تا خدمات سوپر کامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری و از راه دور به متقاضیان و کاربران ارائه کند.

این فعال فناور یادآور شد: این شرکت همچنین خدماتی را در حوزه مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی این سامانه برای متقاضیان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات داخلی دانش بنیان به افزایش اشتغالزایی نیز منجر شده، گفت: درحال حاضر در این شرکت برخی از متخصصان داخلی در حوزه تولید و توسعه نرم افزاری سامانه ابر محاسباتی و برخی دیگر از این فعالان حوزه فناوری نیز در حوزه پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران فعالیت دارند.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فعال فناور بیان کرد: بخش عمده کار ما در شرکت در حوزه تولید نرم افزارهای مورد نیاز این سامانه است و بخش سخت افزار از خارج از کشور خریداری می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با هدف پرکردن خلاء موجود در پیاده‌سازی مراکز داده و استفاده بهینه از منابع کامپیوتری در جهت توسعه فعالیت های خود گام برمی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha