۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85159248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم نبردها در «جنین»/ ممانعت اشغالگران از امدادرسانی و حمله به خبرنگاران + فیلم

تهران-ایرنا- منابع فلسطینی از تداوم درگیری ها بین نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی در شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری رود اردن و حمله این نیروها به خبرنگاران و جلوگیری آنها از امداد رسانی جمعیت هلال احمر فلسطین خبر می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، درگیری ها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر صهیونیستی در جنین همچنان ادامه دارد و گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که به یاری خداوند مبارزان این گردان توانستند با نیروهای صهیونیستی در محور«الزهراء» مقابله کنند و با گلوله و بمب آن ها را هدف قرار دادند.

صبح امروز نیز منطقه "الدمج" در اردوگاه جنین هدف حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر، خبرنگارانی که درحال پوشش تجاوزگری آنها به اردوگاه جنین هستند، به طور مستقیم هدف قرار می دهند.

این حمله همزمان با شدت گرفتن درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیستی انجام می‌شود.

در همین حال، مدیر بخش اورژانس هلال احمر اعلام کرد: با تداوم تجاوزگری نیروهای اشغالگر در «جنین» اوضاع انسانی در آنجا هر لحظه بدتر از قبل می شود و آن ها از حضور ما در آن منطقه و انجام فعالیت های امدادی ممانعت می کنند.

وی اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین بسیار وخیم شده است و ساکنان اردوگاه به دارو، آب و غذا نیاز دارند.

حملات نظامیان صهیونیست به اردوگاه و شهر جنین از روز گذشته آغاز شد و صهیونیستها اقدام به منفجر کردن خانه ها و ساختمانها و تخریب گسترده خیابان ها می کنند.

در پی یافته شدن صبح امروز پیکر یک شهروند دیگر فلسطینی در جنین، وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود از افزایش شمار شهدای فلسطینی در جریان یورش هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به ۱۱ شهید و ۱۰۰ زخمی خبر داد که حال ۲۰ تن آنها وخیم گزارش می‌شود. 

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به زعم خود از بازداشت حدود ۱۲۰ جوان فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین خبر داد و گفت که هنوز نظامیان اشغالگر بدنبال رسیدن به ۱۰ هدف دیگر در مرکز این اردوگاه هستند.

او همچنین به زعم خود شمار مبارزان فلسطینی در جنین را ۳۰۰ نفر برشمرد و مدعی شد که فهرستی از ۱۶۰ نفر را در اختیار دارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ شهروند فلسطینی اردوگاه را ترک کرده اند.

در مقابل، گردان جنین وابسته به "سرایا القدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش ارتش دشمن صهیونیستی در تخلیه غیرنظامیان بی دفاع از اردوگاه جنین اقدامی شکست خورده است که هرگز نخواهد توانست عزم واراده جوانان فلسطینی و مجاهدان آن را سست کند.

شاهدان عینی صبح امروز همچنین از حمله دوباره هوایی رژیم صهیونیستی به محله عبدالله عزام در شهر جنین خبر دادند.

در همین حال، گردان جنین امروز سه شنبه اعلام کرد که چهارمین ریز پرنده ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز جنین سرنگون کرده است.

همزمان گروههای مبارز فلسطینی تاکید کردند که در دو روز گذشته شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و زخمی کرده اند اما رژیم صهیونیستی شمار تلفات خود در نبرد جنین را کتمان می کند.

برخی رسانه ها نیز تصاویر و ویدئوهای پرواز بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی و نقل و انتقال کشته و زخمی های ارتش این رژیم در جنین را طی دیروز و امروز منتشر کرده اند.

خبر دیگر از جنین حاکی است که نیروهای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از امدادرسانی به زخمی ها به سمت ورودی بیمارستان دولتی شهید خلیل سلیمان در جنین گازهای اشک آور شلیک می کنند.

داود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز در گفت ‌وگو با فلسطین الیوم تاکید کرد که تمام اقشار فلسطینی حامی مقاومت در اردوگاه جنین هستند.

وی گفت که سرایا القدس در همه میادین در حالت آماده باش است و هرگاه لازم باشد وارد کار خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز به ناتوانی صهیونیست ها در احیای بازدارندگی از دست رفته خود در کرانه باختری اعلام کرد: نمی توان گفت نیروهای «گردان جنین» بعد از پایان این عملیات نظامی بار دیگر به میدان نبرد بازنمی گردند و نمی توان گفت که این عملیات بازدارندگی را محقق کرده است.

حمله وحشیانه روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به جنین با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شده و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یکی دیگر از فلسطینیان در حمله صهیونیست‌ها به شهر جنین خبر داد و اعلام کرد که با شهادت عبد الرحمن حسن صعابنة (۱۷ ساله) تعداد شهدای جنین به ۱۱ نفر رسید.

یکی از فرماندهان گردان جنین گفت: نبرد در جنین را طبق برنامه‌ای که از قبل آماده شده بود، پیش می‌بریم و تلفات سنگینی به دشمن وارد کردیم. وی افزود: تلاش‌های دشمن برای پیشروی در اردوگاه جنین را ناکام گذاشتیم و جنگ‌افزارها و ماشین‌آلات نظامی آن را از کار انداختیم.

اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود از شورای امنیت سازمان ملل خواست، قطعنامه های مربوط به توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین را اجرا کند.

منابع عبری‌زبان همچنین گزارش دادند که درگیری‌ها در جنین افزایش یافته و شدت درگیری‌ها از ابتدای عملیات ارتش اسرائیل به این سطح تشدید نشده بود.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از وزیر انرژی این رژیم گزارش داد: ما باید عملیات در جنین را ادامه دهیم و آن را به نقاط دیگر گسترش دهیم.

گردان‌های جنین اعلام کرد که یک پهپاد صهیونیستی را بر فراز محله الدمج در جنین سرنگون کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha