۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85159743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ جشن ویژه غدیر در محله های کرج آغاز شد

۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبر: 85159743
۱۱۰ جشن ویژه غدیر در محله های  کرج آغاز شد

کرج – ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از آغاز ۱۱۰ جشن ویژه عید سعید غدیرخم در محله های کرج خبرداد.

به گزارش ایرنا، "امیر اشتری" روز سه شنبه در نشست خبری که با موضوع عید سعید غدیر خم برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری کرج برای ارج نهادن به واقعه معنوی و الهی غدیرخم با تدارک برنامه های فرهنگی ، معنوی و بانشاط اجتماعی پای کار آمده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ علوی، تمسک به ارزش های الهی، ایجاد شور و نشاط معنوی و اجتماعی از مهمترین اهداف جشن های عید سعید غدیرخم در کلانشهر کرج است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در تشریح این جشن ها گفت: رویکرد این سازمان در برگزاری برنامه های ویژه عید سعید غدیرخم، توجه به محلات مختلف با موضوعیت توزیع عادلانه سرانه های فرهنگی است.

وی از مشارکت در برگزاری بیش از ۱۱۰ جشن محله ای و برپایی مواکب پذیرایی و فرهنگی با اولویت مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: تلاش ما بر آن است تا با برگزاری این جشن ها، نوای عیدخم غدیر در محلات مختلف شهر طنین انداز شود و مردم بتوانند با طی کردن کمترین مسافت از منازل خود، در این جشن ها شرکت کنند.

اشتری گفت: روزهای پایانی هفته جاری، اوج این جشن ها در گوشه و کنار شهر کرج است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به تشریح بخشی از این برنامه پرداخت و بیان کرد: جشن بزرگ غدیر با عنوان «بابای من» با مشارکت سپاه ناحیه امام هادی (ع) و ستاد نمازجمعه مهرشهر از ساعت ۱۷ امروز برای کودکان و پس از نماز مغرب و عشا برای خانواده ها به میزبانی کاخ تاریخی مروارید کرج برگزار می شود.

اشتری گفت: همچنین جشن بزرگ «آوای غدیر» با حضور و اجرای خوانندگان جوان و گروه های سرود استانی که در سال گذشته تولیدات علوی داشته اند، همراه با برپایی مواکب پذیرایی و فرهنگی در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه ساعت ۱۷ در پارک تاجیکستان برگزار می شود.

وی افزود: کاروان جشن خودرویی با حضور ۱۴ زوج جوان و علاقه مند علوی نیز در همان روز از کوه نورالشهدا کرج حرکت می کند و به جشن آوای غدیر ملحق می شود.

نورافشانی متفاوت و ویژه در سه نقطه از شهر کرج شامل بلوار بلال، شعبان آباد مهرشهر و تپه الله اکبر در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه و مشارکت در برگزاری جشن بزرگ دانش آموزی به میزبانی دانشکده کشاورزی با همکاری انجمن اسلامی دانش آموزی در روز جمعه از دیگر اقدامات است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، مشارکت در برگزاری جشن مدارس قرآنی با اجرای طرح اطعام خانگی غدیر همراه با جشن و پذیرایی در روز جمعه ۱۶ تیر ماه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و از تولید نماهنگ های «صبح بیعت»، «مرد میدان» و «ماه من»، نماهنگ دو زبانه «پدر خاک» و قطعه موسیقی «شیر خدا» با مشارکت حوزه هنری استان البرز خبر داد.

اشتری با اشاره به اینکه موضوع مباهله از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به آن پرداخته شود اما در سنوات گذشته، مغفول واقع شده بود، بیان کرد: شب شعر کشوری «نفس نبی» با حضور شعرای بزرگ کشوری با موضوعات عید سعید غدیر خم، ولادت امام کاظم (ع) و مباهله در روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه با مشارکت حوزه هنری استان البرز در صحن مطهر امامزاده حسن (ع) کرج برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha