۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85160407
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان به بالای ۴۰ درجه می‌رسد

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85160407
دمای هوای زنجان به بالای ۴۰ درجه می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای مناطق مختلف استان از روز شنبه هفته آینده با افزایش محسوسی خواهد یافت و در نقاط گرمسیر به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که به تدریج با وزش باد همراه خواهد شد و سرعت آن به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد تا فردا در استان ادامه خواهد یافت، یادآور شد: این شرایط جوی در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک خفیف و آلودگی هوا خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، از هم استانی ها خواست: در مصرف حامل های انرژی به خصوص آب و برق صرفه جویی کنند.

وی، دمای هوای فعلی زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۹ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۹ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۱ درجه، آببر ۲۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۹ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۳۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha