۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85158154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای استان زنجان کاهش می‌یابد

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85158154
کیفیت هوای استان زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: با توجه به عبور امواج ضعیف از منطقه، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و غبار محلی، کیفیت هوای این استان طی روزهای آینده به خصوص اواخر هفته کاهش می یابد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز آسمانی صاف تا قسمتی برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است که از بعداز ظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی نوسانات دمای هوا در این استان را جزئی بیان کرد و یادآورشد: از روز جمعه هفته جاری دمای هوا به طور ملموس افزایش خواهد یافت.

سلطانی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۰ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۴ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۵ و ۲۹ درجه، خرمدره ۱۶ و ۲۸ درجه، آببر ۲۰ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha