۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85159196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده جوی غالب پیش بینی شده برای استان زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: هم اکنون شرایط جوی در مناطق مختلف این استان پایدار است و وزش باد شدید و نسبتا شدید پدیده جوی غالب پیش بینی شده برای زنجان است.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرایط جوی زمینه خیزش گرد و خاک خفیف و محلی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر هوای خنکی را در نقاط مختلف استان شاهد هستیم، یادآورشد: دمای هوا از روز جمعه افزایش خواهد یافت و تجربه دمای بالای ۴۰ درجه در اغلب شهرستان های استان دور از انتظار نیست.

سلطانی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۲ درجه، آببر ۲۱ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha