ناکامی کلاهبرداران در سرقت از حساب شهروند همدانی

همدان- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا استان کلاهبرداری ۱۹۰ میلیون ریالی صورت گرفته توسط مجرم سایبری ناکام ماند و شهروند مالباخته به پول خود رسید.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال تماس یکی از شهروندان با فوریت های سایبری پلیس فتا همدان مبنی بر ورود شخص ناشناس به همراه بانک و برداشت میلیونی از حساب وی، موضوع رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی، پلیسی و هماهنگی های قضایی صورت گرفته مبلغ مورد نظر را به حساب شاکی بازگرداندند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شهروند مالباخته به پیشنهاد و پیام ارسالی مبنی بر نصب نرم افزار اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده، بلافاصله از حساب بانکی او برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: اگرچه بی توجهی شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ پلیس باعث این کلاهبرداری و برداشت‌ غیرمجاز شد اما تماس و پیگیری به موقع شاکی از طریق فوریت های سایبری پلیس فتا استان و اقدام به موقع کارشناسان این پلیس منجر به ناکامی کلاهبردار و بازگشت کل مبلغ به حساب شاکی شد.

وی گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از ترفندهای مهندسی اجتماعی اقدام به برقراری تماس یا ارسال پیامک های جعلی کرده و با ادبیاتی جذاب و فریبنده اعتماد کاربران را جلب و از آنان کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند یا از طریق شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبـری پلیس فتا ارتباط برقرار و موضوع را گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha