توصیه چین به ژاپن و کره: اصالت آسیایی را حفظ کنید/ با رنگ کردن مو، غربی نمی شوید

تهران- ایرنا - دیپلمات ارشد چینی در میانه افزایش تنش میان این کشور و ژاپن و کره جنوبی به عنوان متحدان آسیایی آمریکا، دو کشور همسایه را به تقویت " استقلال استراتژیک " از غرب و همکاری با پکن در راستای احیای آسیا ترغیب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سی ان ان، اظهارات وانگ ئی دیپلمات ارشد چین درحالی منتشر شد که ژاپن و کره جنوبی روابط خود را با آمریکا نزدیک تر و روابط دوجانبه بایکدیگر را با اشاره به نگرانی های همیشگی که درباره افزایش نفوذ پکن در منطقه دارند ترمیم کردند.

در ویدئویی که از رسانه های چینی منتشر شده است وانگ ئی به مهمانان ژاپنی و کره جنوبی که در نشست کارگروه سه جانبه در شهر ساحلی چینگدائو واقع در شرق چین شرکت کردند گفت آمریکایی ها و اروپایی ها نمی توانند بگویند چین، ژاپن و کره جنوبی از هم جدا هستند.

وی در ادامه افزود با رنگ کردن مو و تغییر شکل بینی هرگز به آمریکایی ها و اروپایی ها تبدیل نمی شوید، هرگز غربی نمی شوید بنابراین ما باید اصالت آسیایی خود را حفظ کنیم.

این دیپلمات چینی همچنین از کره جنوبی و ژاپن خواست تا با چین در راستای احیای شرق آسیا و مصلحت جهان همکاری کنند.

وانگ ئی در حاشیه اجلاس کارگروه بین المللی برای همکاری سه جانبه، رویدادی که سالانه از سوی پکن، توکیو و سئول از سال ۲۰۱۱ سازماندهی شده است سخنرانی کرد.

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه چین منتشر شد آماده است در اظهارات وانگ ئی در مراسم افتتاحیه کارگروه همکاری سه جانبه، وی خواستار پیشبرد ارزش های آسیایی جامع، تقویت استقلال استراتژیک، حفظ وحدت و ثبات منطقه ای، ایستادگی در برابر بازگشت ذهنیت جنگ سرد و رهایی از تهدید قلدری و هژمونی شد و افزود " سرنوشت منطقه به شکل جدی در دست های ماست. "

در سال های اخیر دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش هایی جهت متحد کردن شرکای همفکر و متحد از جمله ژاپن و کره جنوبی به عنوان دو متحد اصلی در آسیا برای مقابله با افزایش نفوذ چین در منطقه اقیانوسیه انجام داده است. این ۳ کشور علاوه بر نگرانی ها درباره چین، نگرانی های امنیتی نیز درباره کره شمالی دارند و در سال جاری رزمایش های مشترک برای تقویت همکاری در راستای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی نیز برگزار کردند. به علاوه درباره تنش های تنگه تایوان نیز بیانیه مشترک منتشر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha