استاندار خراسان رضوی: دهیاران محور طرح تحول روستایی هستند

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: دهیاران محور طرح تحول روستایی هستند و باید از استعدادهای درونی با همکاری دهیاران برای اجرای این طرح در خراسان رضوی استفاده شود.  

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در همایش دهیاران افزود: مهمترین عنصر برای تحول، تفکر تحول یافته است، بنابراین نگاه، اندیشه و اقدام تحولی لازمه اینگونه حرکت ها است.

وی بیان کرد: برای احیا و تثبیت جمعیت در روستاها، دهیاران با توجه به اینکه از سوی مردم انتخاب می‌شوند و سرمایه اجتماعی قوی را به همراه دارند باید یک هسته پیشتاز تشکیل دهند و در روستاها نیاز به گروههای جهادی مقیم داریم تا مسائل را شناسایی کنند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی هسته‌های مسئله شناسی، ظرفیت شناسی و بسیج‌کننده و پیشرو در روستا با محوریت خود دهیاران، اظهار کرد: اقدام در این خصوص با خود روستاییان است و مابقی حامیان، نقش حمایتی و کمک کنندگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه در موضوعات چندگانه طرح تحول روستایی موضوع اشتغال بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: اگر روستاییان در روستاها نتوانند معیشت خود را تامین کنند با ایجاد جاده چهار بانده آنها، به حاشیه شهرها برای تامین نیاز معیشتی خود خواهند رفت، بر همین اساس اشتغال روستاییان در اولویت است.

نظری در رابطه با زیرساخت‌ها در قالب طرح تحول روستایی، گفت: تقریبا همه روستاها به جز تعدادی که دارای مشکلات خاصی هستند، تا سال آینده گاز کشی‌ خواهند شد.

او افزود: در خصوص جاده نیز توافقاتی صورت گرفته است و امیدوار هستیم که با پیگیری‌ها و تلاش‌های دهیاران زمانی که زیرسازی‌ روستاها تمام شد، این مناطق آسفالت شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در قرارگاه طرح تحول روستایی چالشهای خدمات رسانی در روستاها پیگیری خواهد شد، گفت: بخش ها وظیفه نظارت و پشتیبانی میدانی قرارگاه‌های روستایی را برعهده دارند.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی معین، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی معین، گروه‌های جهادی مقیم در روستا را پشتیبانی می‌کند که باید در این خصوص ارتباط گیری داشته باشیم.

نظری اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های صورت گرفته، بتوانیم طرح تحول روستایی را در حدود ۲ هزارو ۶۰۰ روستای بالای ۲۰خانوار استان خراسان رضوی و حدود ۳۷۵ روستا در اطراف مشهد به ثمر برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha