استاندار خراسان رضوی: دهیاران پرچمدار پیشرفت روستاها هستند

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دهیاران پرچمدار آبادانی، توسعه و پیشرفت روستاها هستند و توسعه زیر ساخت‌های روستایی از این طریق قابل پیگیری است.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه و در سفر به بخش احمد آباد شهرستان مشهد در گردهمایی دهیاران این بخش افزود: طرح تحول روستایی برنامه مشترک‌ دهیاران و استانداری است، زیرا روستاها به لحاظ تولیدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای ما اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش احمدآباد ۵۶ روستا دارد، بیان کرد: اگر روستا مولد باشد، از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند لذا باید وضعیت روستا به ثبات برسد، بر همین اساس در موضوع معیشت، اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌های روستایی، طرح تحول روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما به دنبال یک‌ هدف و ماموریت مشترک هستیم و اقتصاد روستا می‌تواند جریان معیشتی اهالی و ساکنین روستا را تعیین کند.

طرح تحول روستایی مقدمه پیشرفت روستاها

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: اشراف دهیاران بر طرح تحول روستایی خراسان رضوی مقدمه پیشرفت روستاهاست.

جواد خدایی با اشاره به اینکه طرح تحول روستایی در موضوعاتی همچون عمران، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی پیگیری می‌شود، افزود: موضوع اشتغال، ازدواج، فرزندآوری و اعتیاد در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی نیز مواردی مطرح شده است که در هر کدام از مولفه‌های عمرانی جزییات آن مشخص است.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس این رویکرد و دانستن سطح اشراف دهیاران بر طرح تحول روستایی در اینگونه نشست ها، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت مسوولان نیز متوجه میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها می‌شوند.

اطلس روستاهای شهرستان مشهد آماده است

معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز در این نشست از آماده سازی اطلس روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس این اطلس وضعیت روستاها احصا شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

محسن داوری افزود: میزان نیازهای روستاها نیز احصا شده است و بدنبال دیده شدن تمام ظرفیت روستاها هستیم.

استاندار خراسان رضوی: دهیاران پرچمدار پیشرفت روستاها هستند

استاندار خراسان در ابتدای سفر خود به بخش احمدآباد مشهد از طرح احداث مجتمع مسکونی ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن بازدید کرد و سپس برای مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مجمع خیرین با همکاری شرکت عمران شهر جدید بینالود و اداره کل نوسازی مدارس استان حضور یافت.

نظری در ادامه برنامه خود از واحد تولیدی پردیس کاغذ این بخش بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد صنعتی قرار گرفت و دستوراتی در خصوص حل مشکلات صادر کرد.

نشست با دهیاران بخش احمدآباد و برپایی ملاقات مردمی و برگزاری میز خدمت از دیگر برنامه های استاندار خراسان رضوی در سفر به بخش احمدآباد شهرستان مشهد از دیگر برنامه های وی بود.

در پایان استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد با خانواده شهید "علی اکبر رمضانپور کروچی" در بخش ملک آباد دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha