۱۲ میلیارد تومان به فنی و حرفه ای خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان تخصیص یافته است که امید می رود با این منابع به اجرای پروژه ها سرعت داده شود.

مهدی رحمدل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر دولت به استان که سال گذشته انجام شد، تامین ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه های عمرانی این اداره کل مصوب شد که باید طی سه سال به این اداره کل تخصیص یابد.

وی درباره طرح های عمرانی در این اداره کل گفت: اکنون ۶ پروژه عمرانی در این اداره کل در دست اجرا است که به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تکمیل و تجهیز این ۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رحمدل اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ساخت ۶ مرکز آموزشی در استان ناتمام است که شامل مراکز آموزشی در اسفراین، راز، آشخانه، گرمه و ۲ مرکز در بجنورد است یکی از مراکز در مرکز استان در گلستان شهر بجنورد مستقر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: با تکمیل، تجهیز و بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت آموزشی در استان به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی ظرفیت برای آموزش بیش از هشت هزار نفر در مراکز استان وجود دارد که با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا این رقم به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، مرکز آموزشی راز امسال به بهره برداری می رسد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha