نمایشگاه توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در بجنورد گشایش یافت

بجنورد- ایرنا- نمایشگاه تحول اجتماع‌محور در قالب طرح ۲۰۲۰ امروز (پنجشنبه) با حضور رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور با ۲۳ غرفه در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنور گشایش یافت و دست‌سازه‌های مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه به همت دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و با همکاری جمعیت هلال احمر استان، سپاه جوادالائمه(ع)، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، بیمه سلامت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شهرداری بجنورد به مدت ۲ روز برپا است.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) خراسان شمالی در حاشیه این آیین اظهار کرد: ۳۶ محله کم برخوردار در سطح استان شناسایی شده است و طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ در این محلات اجرا می شود.

مجید الهی راد افزود: توانمندسازی محلات کم برخوردار استان با همکاری چهار دستگاه اجرایی کمیته امداد در قالب خانه امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب خانه های احسان، هلال‌احمر در قالب خانه هلال و بهزیستی در قالب خانه بهزیستی در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: از این ۳۶ محله ۶ محله در سطح استان مربوط به کمیته امداد استان است که شامل محله تپه نادری در شهرستان شیروان، محله های تصفیه خانه، جوادالائمه و قلعه عزیز در بجنورد، خیابان شهید کارگر در گرمه‌ و محله شهید روغنی در شهرستان مانه وسملقان را شامل می شود.

 نمایشگاه توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در بجنورد گشایش یافت

الهی راد با بیان اینکه برای این ۶ محله شناسنامه تهیه شده است، ادامه داد: تمامی نیازمندی هر محله احصا و در شناسنامه آن ثبت شده است و بر اساس اولویت از امکانات دستگاه های اجرایی بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: ساخت و تعمیرات مسکن، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، معیشت، فرهنگی و آموزشی، ایجاد اشتغال و خودکفایی و اهدای جهیزیه از جمله سرفصل های قابل اجرا در این محلات است.

مدیر کل کمیته امدادامام خمینی(ره) خراسان شمالی ارایه خدمات دندانپزشکی و پزشکی با همکاری گروه های جهادی، انجام تعمیرات و ساخت مسکن، برگزاری جشن های مختلف مناسبتی و مذهبی، برگزاری مسابقات فوتسال جام محلات کم برخوردار، اجرای پویش اول و همسایه را از جمله اقدامات انجام شده توسط خانه های امداد در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد در محلات و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار است و توانمندسازی و خدمت رسانی به جامعه هدف در زمینه های مختلف فرهنگی، اشتغال، مسکن، درمان و سلامت، اجتماعی، علمی و آموزشی پیگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha