۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85161713
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۰۰ هزار نفر از محلات کم برخوردار به سفر اربعین مشرف می‌شوند

بجنورد- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور گفت: همزمان با اربعین امسال ۱۰۰ هزار جوان به صورت رایگان از محلات کم برخوردار به کربلای معلی مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آقامحمدی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: بیشتر این زائران جوانان زیارت اولی هستند.

وی تصریح کرد: جشن های معنوی در جامعه و بین جوانان باید ترویج یابد و در هر محله کم برخوردار حداقل یک جشن بزرگ به نام یکی از امامان و شهدا برگزار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با ایجاد اشتغال در مناطق کم برخودار افزود: اکنون در برخی از استان ها فرصت اشتغالزایی وجود دارد اما نیروی کار نیست و در برخی هم نیروی کار است اما اشتغال نیست که باید این موارد پایش و بررسی شوند.

وی اضافه کرد: اغلب ساکنان محلات کمتر برخورد تحت پوشش بیمه سلامت هستند اما اگر تعدادی جامانده باشند، شناسایی و تحت پوشش قرار می گیرند.

آقامحمدی بیان کرد: همچنین با الکترونیکی شدن پرونده بیمه، روند درمانی در این مناطق آسان شده است و به راحتی پزشک خانواده بیماری آنها را تشخیص می دهد و این امر به شناسایی بیماران صعب العلاج کمک می‌کند تا اقدامات درمانی زودتر انجام شود.

اجرای طرح ۲۰۲۰ نیاز به همدلی متولیان

وی بیان کرد: طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار کشور نیازمند اتصال زنجیره‌ها، توجه به آموزش، تعامل و هماهنگی متولیان امر است.

رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات افزود: وقتی کار در این طرح خوب پیش می‌رود که هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های متولی وجود داشته باشد و باید در این زمینه هم افزایی بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: برای هر کوچه در طرح مبارک ۲۰۲۰ باید شهردار تعریف شود و شهردار هر کوچه در بخش‌های مختلف مانند مدیریت صنعتی و علمی باید آموزش‌های موثر را فرا گیرد تا نقش مدیریتی و نظارتی در محلات فراهم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهردار باید به گونه‌ای توانمند باشد که نسبت به تغییرات در کوچه هوشیار و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ساختار کوچه به درستی شکل گیرد؛ کوچه‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند و تمام شهردارها در نرم افزار طرح مبارک ۲۰۲۰ محله می‌توانند در کوتاهترین زمان با یکدیگر و متولیان اجرای طرح ارتباط داشته باشند.

آقا محمدی در ادامه به تامین مسکن مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: تسهیلات ۲ درصد و باز پرداخت ۱۵ ساله برای افراد شناسایی شده فاقد مسکن درنظر گرفته شود تا از دغدغه آنها کاسته شود.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کشور امروز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی ضمن افتتاح نمایشگاه توانمندی های کمیته امداد از محلات کمتر برخوردا بجنورد بازدید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha