۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85161782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ هزار هکتار مزارع فامنین سمپاشی شد

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۷:۴۲
کد خبر: 85161782
۳۵ هزار هکتار مزارع فامنین سمپاشی شد

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: برای حفظ محصولات راهبردی گندم و جو در سطح ۳۵ هزار و ۹۵ هکتار از زمین های زراعی این شهرستان مبارزه شیمیایی انجام شد.

منصور خزایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این مبارزه در محصول گندم آبی و در سطح پنج هزار و ۳۳۷ هکتار، در گندم دیم به میزان ۲۴ هزار و ۹۸۸ هکتار ، یک هزار و ۹۱۷ هکتار برای محصول جو آبی و در محصول جو دیم نیز در سطح ۲ هزار و ۸۵۳ هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: برای سمپاشی بیش از ۳۵ هزار هکتاری اراضی از تعداد ۹۰۴ نوع سمپاش مستقر در سطح شهرستان استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین یادآور شد: ۱۰ کارشناس شبکه مراقبت و پیش آگاهی سن غلات با حضور در اراضی غلات در مرحله مبارزه با سن مادر و پوره سن و از طریق اموزش های چهره به چهره ، بهره گیری از توان مددکاران ترویجی ،کشاورزان پیشرو ، رهبران محلی ، اعضائ شورای اسلامی و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی گسترده در این خصوص اراه کردند.

وی گفت: برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی بموقع کشاورزان بیش از چهار هزار پیامک برای کاربران ارسال شد و از بستر فضای مجازی جهت تسریع در اطلاع رسانی بهره گیری لازم نیز به عمل آمد.

خزایی همچنین آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان جهت کنترل به موقع و اصولی این آفت اجرای دوره ،کارگاه و بازدید های اموزشی توسط اداره ترویج و اموزش کشاورزی شهرستان را نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته در شهرستان عنوان کرد.

استان همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha