هوای همه شهرستان های همدان آلوده گزارش شد

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای ۱۰ شهرستان همدان برای همه گروه ها در وضعیت ناسالم قرار دارد.

سید عادل عربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه های پایش کیفیت، هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت عدد ۱۷۰ در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها ثبت شد.

وی اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان های جنوبی ناسالم برای گروه های حساس است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان آلودگی هوا مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ثبت عدد ۱۹۲ است.

عربی پیش بینی کرد: هوای آلوده رفته رفته از جنوب استان خارج و عصر امروز به طور کامل هوای این استان پاک شود.

وی توصیه کرد: افراد دارای بیمه های زمینه ای، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی در این شرایط از منزل خارج نشوند همچنین از ورزش در هوای آزاد به علت بالا رفتن میزان تنفس و ورود گرد و غبار به ریه، جلوگیری شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: مسئولان عضو کارگروه مقابله با آلودگی هوا باید به فکر تثبیت کانون های داخلی در چارچوب برنامه عمل ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار تدوین و ابلاغ شده باشند تا در اجرای این برنامه عقب نمانند.

عربی افزود: همدان از استان های غبارخیز کشور است و تاکنون ۴۸ هزار و ۸۰۰ هکتار کانون مولد گرد و غیار در این استان شناسایی شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha