۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85162072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش غدیر، عالی‌ترین شاخص ارزش‌های اسلامی در پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - همایش بررسی پیام غدیر به عنوان عالی ترین شاخص ارزش‌های اسلامی همزمان با هفته امامت و ولایت به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «راولپندی» با حضور رهبران مذهبی و اندیشمندان پاکستانی برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، همایش وحدت آفرین تبیین پیام غدیر و تاثیرگذاری این رویداد تاریخی در اعتلای ارزش‌های اسلامی در تالار اجتماعات خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی برگزار شد.

چهره‌های فرهنگی و مذهبی پاکستان در این همایش بر لزوم تعمیم فرهنگ غدیر برای تحکیم وحدت مسلمین تاکید کردند. شعر خوانی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) از دیگر برنامه‌های همایش غدیرخم از سوی شعرای پاکستانی بود.

شخصیت‌های پاکستانی در این مراسم توهین به مقدسات اسلامی به ویژه بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و اعلام کردند که مسلمانان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت هرگز اقدامات موهن را تحمل نمی‌کنند.

همایش غدیر، عالی‌ترین شاخص ارزش‌های اسلامی در پاکستان برگزار شد

فرامرز رحمان زاد وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از حضور شخصیت‌های پاکستانی در گرامیداشت هفته امامت و ولایت، گفت: بازخوانی و تبیین ابعاد واقعه بزرگ غدیر عامل اصلی وحدت بین ملل اسلامی می‌باشد.

وی راه عزت و سعادت جهان اسلام را در شناخت حقیقی غدیر و تلاش برای حرکت در مسیر ارزش های معنوی و دستورهای اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین بیداری در برابر دشمنان مشترک و عناصر ضدتقریب عنوان کرد.

وابسته فرهنگی ایران در راولپندی افزود: شخصیت امام علی علیه السلام به گونه ای است که طیف های مختلف جامعه و مذاهب مختلف زمانی که از آن شناخت پیدا می کنند مجذوب شخصیت مبارک ایشان می‌شوند. در واقعه غدیر موضوع ولایت مطرح است، نظام اسلامی دارای مبانی و ساختاری که بعد از پیامبر(ص) به امام علی به عنوان ولی واگذار شد.

همایش غدیر، عالی‌ترین شاخص ارزش‌های اسلامی در پاکستان برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس گروه امت واحده پاکستان گفت: واقعه غدیرخم نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در مسیر گسترش اسلام دارد و عامل وحدت بین مسلمانان است.

وی افزود: حضرت محمد (ص) در روز غدیرخم و در آفتاب سوزان خواست تا جریان رهبری امت، از آغاز به دست پاک‌ترین و شایسته‌ترین افراد باشد و اسلام ناب در بستر تاریخ و زمان و در توالی نسل‌ها و اندیشه‌ها، آلوده نگردد.

این شخصیت پاکستانی اظهار داشت: مشکل اصلی امت اسلام در دوری از امامت و ولایت و بی‌توجهی به غدیرخم است. باید نخبگان و علما ابعاد این واقعه را برای مردم و جوانان روشن کنند.اگر امت اسلام مسیر حقیقی خود را بشناسد هیچگاه دچار لغزش نمی‌شوند.

وی با سرزنش از همدستی کشورهای غربی در ترویج پدیده شیطانی «اسلام هراسی» به ویژه توهین های مکرر به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و قرآن کریم، گفت: دشمنان همواره درصدد بهره‌برداری از اختلافات فرقه‌ای میان ملل اسلامی است درحالی که مشترکات و قرابت‌های مسلمین قوی تر و گسترده تر در مقایسه با هرگونه اختلاف فقهی و عقیده‌ای می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha