۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱:۰۲
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85162301
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

این گزارش یک جشن است/ فیلم + عکس

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱:۰۲
کد خبر: 85162301
این گزارش یک جشن است/ فیلم + عکس

شهرکرد - ایرنا - این گزارش یک جشن است؛ جشنی که برای سالروز یک انتخاب تاریخی و بزرگ برپا شد و در حافظه تاریخی چهارمحال و بختیاری ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جشن عید غدیر تا پاسی از پنجشنبه شب به طول کشید و آنها که عکس هوایی و فیلمبرداری هلی‌شات کردند، جمعیت بالایی برای جشن تخمین زدند.

این گزارش یک جشن است/ فیلم + عکس

البته جمعیت به گونه‌ای بود که خیابان کاشانی شهرکرد در سه نوبت پر از افراد می‌شد و دوباره با حرکت جمعیت به سمت چهارراه فارابی و میدان آیت‌الله دهکردی، خیابان برای ورود جمعیت جدید آماده شده بود.

جشن عید غدیر از ساعت ۱۶ یا همان چهار عصر آغاز شد ولی در اصل بنا و بنیان جشن غدیر از ۲ یا سه ماه قبل‌تر شکل گرفته بود.

این گزارش یک جشن است/ فیلم + عکس

موکب‌ها برای پذیرایی حاضران در جشن آمده بودند، از جمعیت این روز عده‌ای اما از ساعت ۱۴ خودشان را به جشن رسانده بودند هرچند هوا گرم بود در این ساعت، ولی رفته‌رفته بر تعداد افراد افزون می‌شد و یک باره ساعت ۱۷ در یک طرف خیابان کاشانی تردد افراد به دلیل ازدحام جمعیت با کندی صورت گرفت.

برخی از موکب‌داران به دلیل سابقه‌ای که در برپایی موکب در اربعین حسینی داشتند، تجربه خوبی در پذیرایی از حاضران جشن غدیر شهرکرد نیز داشتند.

رقابت بین پذیرایی از حاضران در جشن غدیر شهرکرد بین گروه‌های دانشجویی و جهادی در این بود که کدام یک بهتر بتوانند از مهمانان خود با کیفیت پذیرایی کنند.

"پذیرایی فرهنگی" رویکردی بود که در برخی غرفه‌ها با برگزاری نشست‌های کتابخوانی و هدیه دادن کتاب به جوانان و نوجوان شکل جدیدی از مهمانداری در جشن غدیر بود.

باستانی‌کاران به یاد مولا علی (ع) ضرباهنگ حماسی نواختند و از جمعیت برای نواختن صدای ضرب رُخصت گرفتند.

برخی از موکب‌داران برای کودکان برنامه داشتند، کلاس نقاشی برگزار کردند و برخی‌ دیگر برای کودکان کتاب بسته‌بندی کردند و هدیه می‌دادند.

موکب‌داران اما اعلام کردند بخش عمده‌ای از غذا و اقلام پذیرایی را به نیازمندان اختصاص داده‌اند و یکی‌یکی غذا را دم خانه کسانی که نیازمند هستند، برده‌اند.

کار مهمانداری از حاضران در جشن که تمام شد، موکب‌داران از کوچک و بزرگ پای کار آمدند و خودشان تمام سطح خیابان را پاکیزه کردند.

ساعت ۱۷ نیز "غلامعلی حیدری" استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور در میان مردم از غرفه‌های این جشن از نزدیک دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، جشن فرهنگی اجتماعی عید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین تجمع‌های مذهبی پنجشنبه شب در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و این جشن در خیابان کاشانی شهرکرد با حضور گسترده مردم اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha