۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85156520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرکرد برای برگزاری مهمانی بزرگ غدیر آماده شد

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85156520
شهرکرد برای برگزاری مهمانی بزرگ غدیر آماده شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ غدیر خم گفت: مهمانی بزرگ غدیر روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با روز غدیر غدیر در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی طاهری روز شنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در سال گذشته در تهران، افزود: امسال برگزاری این نوع جشن در بسیاری از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در استان برای برگزاری این مهمانی اقدامات اولیه و آماده‌سازی موکب‌های مختلف از جمله موکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی در خیابان کاشانی از چند روز قبل از برپایی جشن برپا خواهد شد و ظهر روز پنجشنبه برنامه ویژه آغاز ادامه خواهد داشت.

طاهری افزود: تاکنون برپایی ۲۰۰ موکب با محوریت مردم و بانوان و ادارات پیش‌بینی شده است که در کنار این موکب‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کاروان شادی، پذیرایی، سرگرمی و برنامه‌های مذهبی نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: برپایی نماز جماعت و اهدای ۱۱۰ جایزه به شرکت‌کنندگان و همچنین توزیع ۳۰ هزار پرس غذا در دستورکار قرار دارد.

طاهری افزود: ۱۱۰ مسجد با نام امیرالمؤمنین(ع) و علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) فعال است که با انجام هماهنگی‌های لازم مقرر شده این مساجد به پایگاه تبیین و بیان معارف علوی و امام رضا(ع) تبدیل شوند و در برنامه احسان غدیر نیز مقرر شده است برخی مغازه‌های سطح شهر که در حوزه‌های متعدد و گوناگون فعالیت دارند تخفیفاتی برای شهروندان در نظر بگیرند که قرار است این مساجد مبلغ این امر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها و شهرهای چهارمحال و بختیاری نیز برگزاری جشن‌های عید غدیر در دستور کار قرار دارد برای مثال در شهرستان‌های فارسان، لردگان و بروجن نیز برنامه‌های مشابه مهمانی بزرگ غدیر شهرکرد برگزار می‌شود و سایر مناطق مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌ها عهده‌دار اجرای جشن‌های عید غدیر هستند اما برنامه‌محوری در استان مهمانی بزرگ غدیر در شهر شهرکرد است.

وی افزود: مشارکت در برگزاری این مهمانی بزرگ برای همه افراد وجود دارد و همه افراد می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۰۲۲۶۱۸۰۲ آمادگی خود را اعلام کنند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۵۱۸۷۵۳۵ متعلق به بنیاد بین‌المللی غدیر واریز کنند.

طاهری اشاره به اینکه غدیر یک دستور تاریخی است که پیامبر اکرم(ص) به حاضران این واقعه اعلام کرد و درخواست کرد، پیام غدیر به تمامی غایبان آن روز و همه افراد جهان تا روز قیامت ابلاغ شود، افزود: پیام غدیر باید به تمام مردم جهان در کل تاریخ ابلاغ شود و برای بزرگداشت این روز و رساندن پیام واقعه غدیر باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انسجام اجتماعی مساله مهمی است که در غدیر وجود دارد، گفت: تبلیغ غدیر یک شیوه فردی نیست بلکه مدل اجتماعی است و یکی از راه‌های تبلیغ غدیر برگزاری جشن‌های خیابانی و مردمی است و با این روش می‌توان پیام انسجام‌بخش غدیر را به جامعه جهانی منتقل کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با عید بزرگ غدیر خم و سالروز تعیین جانشینی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر اکرم و دهه امامت و ولایت، جشن‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha