۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 85160411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وعده این جشن؛ خیابان کاشانی شهرکرد

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبر: 85160411
وعده این جشن؛ خیابان کاشانی شهرکرد

شهرکرد-ایرنا- همه چیز برای برگزاری یکی از بزرگترین جشن‌های سال‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است و وعده این جشن بزرگ در مرکز استان، شهرکرد خیابان کاشانی گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، از روز دوشنبه به این طرف، خیابان کاشانی رفته رفته شکل یک محل برای برگزاری جشن بزرگ غدیر را به خود گرفته است و از روز سه‌شنبه نیز داربست‌های فلزی برای برپایی غرفه‌های این مهمانی بسته شده است.

از روز سه‌شنبه ابتدا بیش از ۵۰ مغازه و اصناف مختلف در شهرکرد نیز برای پریایی در این جشن اقدام به ارائه تخفیف به مشتریان از سه تا ۵۰ درصد کرده‌اند.

عده‌ای از کسانی که در این روز مانند سالهای گذشته ، نذر غدیریه دارند نیز قرار است با پذیرایی از مهمانان و مردم به استقبال عید غدیر خم بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ غدیر خم گفت: مهمانی بزرگ غدیر روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با روز غدیر غدیر در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: در استان برای برگزاری این مهمانی، اقدامات اولیه و آماده‌سازی موکب‌های مختلف از جمله موکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی در خیابان کاشانی از چند روز قبل از برپایی جشن برپا شده است و ظهر روز پنجشنبه برنامه ویژه آغاز می‌شود.

طاهری افزود: تاکنون برپایی ۲۰۰ موکب با محوریت مردم و بانوان و ادارات پیش‌بینی شده است که در کنار این موکب‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کاروان شادی، پذیرایی، سرگرمی و برنامه‌های مذهبی نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: برپایی نماز جماعت و اهدای ۱۱۰ جایزه به شرکت‌کنندگان و همچنین توزیع ۳۰ هزار پرس غذا در دستورکار قرار دارد.

طاهری افزود: ۱۱۰ مسجد با نام امیرالمؤمنین(ع) و علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) فعال است که با انجام هماهنگی‌های لازم مقرر شده این مساجد به پایگاه تبیین و بیان معارف علوی و امام رضا(ع) تبدیل شوند و در برنامه احسان غدیر نیز مقرر شده است برخی مغازه‌های سطح شهر که در حوزه‌های متعدد و گوناگون فعالیت دارند تخفیفاتی برای شهروندان در نظر بگیرند که قرار است این مساجد مبلغ این امر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها و شهرهای چهارمحال و بختیاری نیز برگزاری جشن‌های عید غدیر در دستور کار قرار دارد برای مثال در شهرستان‌های فارسان، لردگان و بروجن نیز برنامه‌های مشابه مهمانی بزرگ غدیر شهرکرد برگزار می‌شود و سایر مناطق مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌ها عهده‌دار اجرای جشن‌های عید غدیر هستند اما برنامه‌محوری در استان مهمانی بزرگ غدیر در شهر شهرکرد است.

وی افزود: مشارکت در برگزاری این مهمانی بزرگ برای همه افراد وجود دارد و همه افراد می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۰۲۲۶۱۸۰۲ آمادگی خود را اعلام کنند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۵۱۸۷۵۳۵ متعلق به بنیاد بین‌المللی غدیر واریز کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با عید بزرگ غدیر خم و سالروز تعیین جانشینی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر اکرم و دهه امامت و ولایت، جشن‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha