۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85162314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واقعه غدیر باید آگاهانه و عالمانه برای عموم مردم تبیین شود

زنجان - ایرنا - مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان گفت: واقعه غدیر باید بصورت عالمانه، آگاهانه و بدون اینکه تنشی در اندیشه ها ایجاد کند، برای عموم تبیین شود.

حجت الاسلام عنایت الله شامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غدیرخم، شناسنامه و هویت مکتب اهل بیت (ع) و اسلام است افزود: پیامیر (ص) در هیجدهم ذی الحجه در منطقه غدیر خم به افرادی که در پیش رفته بودند دستور دادند تا توقف کنند .

وی با بیان اینکه آنچه در منابع ذکر شده این حرکت سه روز طول کشیده تا همه حاجیانی که در منطقه ای چهارراه مانند اجتماع کردند، اضافه کرد: پیامبر در این واقعه خطبه معروفی را افشا و در واقع جایگاه ولایت ،امامت و اهل بیت را برای مردم تبیین کردند.

این مسوول ادامه داد: این یک جریان تاریخی بصورت متباتر از طریق شیعه و سنی نقل شده و نمونه شاهد این موضوع مجموعه معروف الغدیر علامه امینی است که از منابع اهل سنت ۹ جلد برای اثبات این موضوع استشهاد کرده است.

وی با بیان اینکه غدیر جریانی انکار ناپذیر است، اظهار داشت: برخی ها می گویند این رخداد، به نوعی دوستی است، در این خصوص علامه امینی در کتاب خود عنوان کرده است که به این معنا نیست و در روایات دیگر کلمه مولا به معنای سرپرست و مسوول اعلام شده است.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان، ادامه داد: قبل از آن نیز پیامبر (ص) علاقه خود را به امام علی (ع) اعلام کرده بود که در موارد عینی دیگر نیز می توان دید.

وی اظهار داشت : غدیر بحث ولایت و اهمیت مساله را نشان می هد، پیامبر سه روز مردم را معطل می کند تا پیام مهم و سرنوشت ساز آینده و جهان را ابلاغ و اعلام کند.

حجت الاسلام شامی ادامه داد: غدیر خم بحث هویتی است به ویژه آنکه در جامعه امروزی شاهد این هستیم که مکتب اهل بیت مکتبی پویا است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه اندیشه های علوی در بین افکار و اندیشه های بشری جا باز کرده است و اینکه تنها جشن برگزار کنیم کافی نیست، بلکه باید این مهم در محافل علمی، دانشگاه ها و حوزه ها و در داخل و خارج از کشور تبیین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha