رئیس جمهور ازبکستان هتک حرمت به قرآن در سوئد را به شدت محکوم کرد

تهران - ایرنا - شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، سوزاندن قرآن در سوئد را ظالمانه خواند و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، میرضیایف در نشستی در تاشکند درباره آتش زدن قرآن در سوئد تصریح کرد: ما کاملاً با هر گونه رادیکالیسم و ‌افراط گرایی که نشان دهنده بی احترامی به ارزش های دینی ملت ها و مردمان مختلف است، مخالفیم. به ویژه جنایت اخیر در سوئد در قالب سوزاندن قرآن کریم را به شدت محکوم می کنیم.

میرضیایف گفت: چنین مواردی که دین و احساسات شرافتمندانه میلیون ها انسان روی زمین را توهین می کند، نباید مجاز باشد.

هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس تمسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

در ۲۹ ژوئن، وزارت امور خارجه امارات، لیزلوت اندرسون سفیر سوئد را برای اعتراض و محکومیت اقدام قرآن سوزی احضار کرد. سفیر سوئد نیز به وزارت خارجه اردن احضار شد. در همین روز تظاهراتی در بغداد پایتخت عراق برگزار شد. تظاهرکنندگان وارد سفارت سوئد شدند. وزارت خارجه عراق از مقامات سوئدی خواست برگزار کننده این تجمع را استرداد کند. تظاهرات در کشورهای دیگر از جمله پاکستان نیز برگزار شد.

اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را قاطعانه رد و تصریح کرد: این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha