دمای هوا در آذربایجان غربی روند نزولی می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روند افزایش دما در استان که از هفته قبل سیر صعودی گرفته بود از فردا /یکشنبه/ ۱۸ تیر/ نزولی شده و دماها تا پایان هفته جاری سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ارزیابی‌ کارشناسان هواشناسی استان بارش‌های رگباری شمال استان و وزش باد شدید توام با گرد و خاک اغلب نقاط را با تمرکز بر مناطق جنوبی فرا می‌گیرد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌ یابی هوای استان امروز گرم‌تر می‌شود که این موضوع موقتی بوده و از فردا دوباره کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان بین ۱۶ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: خنک‌ترین شهر آذربایجان غربی در مدت زمان یاد شده شهر چالدران با دمای مثبت ۱۳ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نیز شهرستان پلدشت با مثبت ۳۹ درجه سانتی‌گراد بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:

بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

وزش باد و افزایش دما پدیده غالب در آذربایجان غربی است

به گفته صابری، وزش باد ملایم نیز در سراسر آذربایجان غربی گزارش شده‌ که بیشترین سرعت وزش باد از میاندوآب با بیش از ۵۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده‌است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ ایستگاه باران سنجی، هفت ایستگاه رسمی سینوپتیک، ۲ ایستگاه فرودگاهی، ۲ ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ۶ ایستگاه اقلیم شناسی و چند ایستگاه جاده‌ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha