تجهیز ایست و بازرسی‌های خراسان جنوبی در دست اقدام است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تجهیز ایست و بازرسی‌های در مسیر کریدور شمال به جنوب استان در دستور کار است و تامین منابع مورد نیاز از طریق استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در حاشیه بازدید از محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی که بتازگی کشف شده است در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی از تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و افزود: پلیس با حداقل امکانات اما با نگاه انقلابی و جهادی کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام می‌دهد و توانسته است محموله‌های مواد مخدر که به صورت ماهرانه جاسازی شده را کشف و ضبط کند.

رئیس شورای تامین استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۶۴ تن انواع مواد مخدر و روانگردان همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بیرجند امحا شد گفت: امروز هم شاهد کشف محموله بزرگی از مواد مخدر در استان هستیم که کار بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع مقابله با مواد مخدر افزود: اختصاص اعتبار از محل عواید کشفیات موادمخدر به استان برای هزینه کردن در حوزه مقابله در حال پیگیری است که به نتایج خوبی خواهد رسید.

قناعت عنوان کرد: استان خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز عملکرد خوبی دارد اما افرادی سوخت را به دلیل اختلاف قیمت از استان‌های شمالی کشور تهیه می‌کنند و سوخت بدون موانع وارد خراسان جنوبی شده و از آنجا به خارج مرز قاچاق می‌شود.

وی گفت: نقشه چند ایست و بازرسی در استان تهیه شده است که براساس استانداردهای روز احداث و مجهز می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: موضوعی هم با معاون وزیر نفت در حال پیگیری است که اگر تحقق یابد حدود ۸۰ درصد سوخت قاچاق مدیریت خواهد شد.

محموله مواد مخدر به وزن ۲ تن از یک دستگاه تریلی در شهرستان نهبندان کشف شد که شامل ۴۸۳ کیلوگرم هروئین، هزار و ۵۱۹ کیلوگرم مرفین و مشتقات تریاک است.

استاندار خراسان جنوبی امروز ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در ستاد فرماندهی انتظامی استان از کشفیات کالا و سوخت قاچاق هم بازدید کرد. این کشفیات شامل تلفن همراه، زعفران تقلبی، لوازم خانگی، پارچه و سوخت قاچاق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha