۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85163661
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اعتبارات گیلان ۳۶ درصد افزایش یافت

۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبر: 85163661
استاندار: اعتبارات گیلان ۳۶ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: اعتبارات هزینه‌ای امسال این ۱۳۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان در رشت اظهار کرد: البته این رقم نیز راضی کننده نیست و تلاش دایم تا اعتبارات ملی بیشتری را جذب کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه ۹۹ درصد اعتبارت سال گذشته در گیلان جذب شده ، اما نباید دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات تخصیصی ضعیف عمل کنند و هر دستگاهی که توان جذب اعتبار را نداشته باشد در سال جاری به همان میزان از اعتبار آن دستگاه کاسته خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: فهرست پروژه‌های نیمه تمام نیز تهیه شود و همچنین اعتبارات تخصیصی به فرمانداران اطلاع رسانی شود و همه دستگاه‌ها موظفند که عملکرد سال گذشته خود را از آخرین جذب اعتبارات تملک مشخص و ارایه دهند.

استاندار گیلان بیان کرد: همچنین پرداخت حقوق نیروهای شرکتی در اولویت قرار گیرد و همه دستگاه‌ها در این خصوص مدیریت داشته باشند تا همه نیروهای شرکتی بتوانند حق و حقوق خود را به موقع دریافت کنند.

عباسی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: هدف دولت عدم پراکندگی در پروژه‌ها است و به همین دلیل پروژه کلنگ زنی نخواهیم داشت و تمام توان خود را برای بهره‌برداری از پروژه های نیمه تمام خواهیم گذاشت.

وی اضافه کرد: اولویت ما به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام استانی و ملی است به خصوص پروژه‌های راه‌آهن ، آزادراه و سایر پروژه‌ها که اتمام این پروژهها سرعت می‌گیرد تا در هفته دولت و همچنین در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

استاندار گیلان در خاتمه به عید غدیر اشاره کرد و گفت: شاهد برپایی جشن‌های متنوع و خودجوشی در اقصی نقاط گیلان بودیم که برنامه‌های بسیار متنوع و شادی در این جشن‌ها برگزار شد که از این بابت از همه مردم بابت برپایی این جشن‌ها تشکر می‌کنیم. امیدواریم که همه مردم و مسئولان با رعایت در مصرف آب و برق بتوانیم تابستان را بدون قطعی آب و برق پشت سر بگذاریم.

همچنین شراره کاووسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در این جلسه اظهار کرد: اعتبارات هزینه ای گیلان ۱۳۹۴ میلیارد تومان ، اعتبارات عمرانی نیز ۲۶۹۶ میلیارد تومان است و همچنین ۷۳ میلیارد تومان نیز اعتبارات اختصاصی مربوط به بهزیستی و آموزش و پرورش است.

وی افزود: میانگین رشد اعتبارات کشور ۳۷ درصد است که این رقم در سال جاری برای گیلان ۳۶ درصد است که فاصله چندانی با میانگین کشوری ندارد و امیدواریم که همه دستگاه‌ها بتوانند اعتبارات تخصیصی را به موقع جذب کنند.

تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را عنوان کردند که سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه تمام ، حذف واسطه‌ها برای بهره برداری از معادن و منابع، افزایش تعداد پروژه‌های ملی در گبلان و برخورد با مدیران ضعیف در جذب بودجه‌های تخصیصی از مهمترین خواسته‌های نمایندگان گیلان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha