جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی ناشناخته باقی‌مانده است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در استان بیش از یک هزار و ۷۷۰ اثر ثبت ملی شده اما هنوز جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان ناشناخته باقی‌مانده است.

مرتضی صفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری در آذربایجان غربی است، افزود: برای شناساندن این جاذبه‌ها باید برنامه‌ریزی کرد و رسانه‌های مختلف می‌توانند جاذبه‌های گردشگری استان را به مخاطبان خود معرفی کنند تا علاقمندان به آثار تاریخی که بیشتر آنها ثبت ملی هم شده، آشنا شوند.

وی اضافه کرد: کشورهای مختلف دنیا که در زمینه جذب گردشگر موفق هستند، توانستند توانمندی‌ها و پتانسیل های گردشگری را معرفی و زمینه را برای حضور گردشگران در آنها مهیا کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هر کدام از شهرهای استان دارای جاذبه‌های خاص هستند، گفت: هم اکنون فرش افشار تکاب و فرش ریزماهی خوی ثبت ملی شده و مدتی قبل خوی به عنوان شهر ملی فرش ریزماهی معرفی شد.

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی ناشناخته باقی‌مانده است

وی در خصوص جاذبه‌های گردشگری تاریخی اشنویه نیز اظهار کرد: اشنویه بیش از ۱۱۰ اثر ثبت ملی دارد که این تعداد اثر نشان‌دهنده ظرفیت بالای این شهرستان است همچنین تعدادی محوطه‌ و تپه‌ باستانی در منطقه وجود دارد که در سطح ملی شناخته شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون ۱۱ کتیبه اورارتویی در آذربایجان‌غربی کشف شده که از این تعداد پنج مورد مربوط به اشنویه بوده و همین موضوع نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

در کاوش‌های انجام شده در محدوده سد چپرآباد اشنویه آثار مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد کشف شد که نشان‌ از قدمت بالای این شهرستان داردوی با اشاره به نتایج کاوش‌های سد چپرآباد اشنویه و کشف آثاری با قدمت هفت هزار قبل تاکید کرد: در کاوش‌های انجام شده در محدوده سد چپرآباد اشنویه آثار مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد کشف شده که نشان‌ از قدمت بالای این شهرستان دارد.

صفری یادآور شد: اشنویه بدلیل داشتن اقلیم کوهستانی و آب و هوای معتدل، جذابیت ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری طبیعت دارد و می‌توان با برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره کشوری گیلاس اشنویه، این پتانسیل ها را معرفی کرد.

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی ناشناخته باقی‌مانده است

وی با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره کشوری گیلاس اشنویه افزود: از آنجا که رویدادسازی یکی از مولفه‌های جذب گردشگر است، استقبال خوب مردم از جشنواره گیلاس اشنویه نشان داد از این حیث برگزاری آن موفق بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در خصوص فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی به عنوان رسانه‌ای امید آفرین در استان نیز گفت: این خبرگزاری با پیگیری مسایل مختلف و انتشار خبرهای امیدآفرین و بازتاب عملکرد دولت که نیاز امروز جامعه است، خوب عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره کشوری گیلاس اشنویه با حضور چشمگیر مهمانان تابستانی، باغداران، فعالان بخش کشاورزی و ادارات مختلف به مدت سه روز، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در باغ شهرداری اشنویه برگزار شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha