استاندار کرمان: مقاومت دستگاه‌ها در مولدسازی پیگیری می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مولدسازی، گفت: مقاومت دستگاه‌های اجرایی در این حوزه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، افزود: دولت بر اجرای طرح مولدسازی تاکید دارد و دستگاه های اجرایی نیز باید همکاری لازم را در اجرای آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه های اداری به دستگاه‌های خدماتی بدهکارند که این بدهی باید تا پایان شهریورماه امسال تسویه شود که در غیر این صورت از سرجمع بودجه دستگاه ها کسر می شود.

استاندار کرمان گفت: طبق بند الف تبصره هفت قانون بودجه ۲۵ درصد وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان (سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان) برای بازسازی راهها به اداره کل راهداری کرمان تعلق می‌گیرد که اگر روی این حوزه تمرکز شود مشکل تمامی راههای استان رفع می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه چاه های غیر مجاز که کنتور ندارد، هزینه ای پرداخت نمی کنند بنابراین جریمه هایی در قانون بودجه برای آنها تعیین شده است، بیان کرد: معدن درآلو با ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که باید آب مورد نیاز آن را تامین کنیم.

دستگاه ها فقط ۲۸ درصد اعتبارات استان را جذب کردند

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان نیز در این نشست، گفت: پنج هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان‌ در مجموع اعتبارات استان در سال گذشته بود که ۷۲ درصد از این اعتبار به سال ۱۴۰۲ منتقل شد و دستگاه ها فقط ۲۸ درصد این اعتبارات را جذب کردند.

مسعود کاشی افزود: چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته در حساب دستگاه ها موجود بود که فروردین امسال ۲۲ درصد، اردیبهشت ۲ درصد و خرداد ۱۰ درصد از آن جذب شد.

وی ادامه داد: رسوب اعتبارات دستگاه های اجرایی استان کرمان تا پایان خرداد ماه به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و بیشترین رسوب اعتبارات مربوط به اداره کل آب و فاضلاب، آب منطقه ای، نوسازی مدارس، راهداری و حمل و نقل، و راه و شهرسازی بوده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان ضمن تاکید بر برگشت اعتبارات مصرف شده به خزانه عنوان کرد: اعتبار دانشگاه‌های وزارت علوم ۷۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۷ میلیارد تومان به سال ۱۴۰۲ منتقل شده و تا پایان خرداد ماه سال جاری فقط یک میلیارد تومان از آن هزینه شد و اعتبارات دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت ۱۰۷ میلیارد تومان بوده که ۲۵ میلیارد تومان از آن به سال ۱۴۰۲ منتقل شده و این دانشگاه‌ها تا خردادماه فقط سه میلیارد تومان هزینه کرده اند.

کاشی یادآور شد: شرکت نکردن پیمانکاران در مناقصه، طولانی بودن روند تصمیم گیری در شورای فنی، انسداد حساب ها توسط تامین اجتماعی و بعضاً مراجع قضایی، تغییر ذیحسابان و روند تاخیر در تهیه صورت وضعیت ها و تایید آنها از سوی دستگاه ها به عنوان علت جذب نشدن این اعتبارات اعلام شده است.

وی افزود: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای ابلاغی اسناد خزانه داشتیم که سهم جنوب استان از این اعتبار جذب و اسناد شمال استان باطل شد.

تخلف دستگاه‌ها در نیمه کاره ماندن طرح ها

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان گفت: جذب نشدن اعتبارات در حالی است که پروژه فرهنگی هنری شهید سلیمانی رابر هشت سال متوقف مانده و فرسوده شده است و ساختمان نیمه کاره اداره کار به حال خود رها شده که از نظر ما این موضوع تخلف است.

وی با بیان اینکه اعتبارات رفاهی و اضافه کار باید عادلانه باشد، تصریح کرد: اعتبارات تملک و هزینه ای که شرکت های خدماتی پرداخت می کنند، خلاف ضوابط بودجه است.

روح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار تامین آب بخش ساردوییه از آب سد صفارود شهرستان رابر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha