سالن‌های تئاتر فقط با میهمان پر می‌شود/ کسی دیگر بلیط تئاتر نمی‌خرد

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده تئاتر با بیان این‌که تهیه‌کنندگی در این عرصه به هیچ عنوان در کشور جدی گرفته نمی‌شود گفت: بلیط تئاتر اکنون کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست. سالن‌های تئاتر اکثرا میهمان دارند و با میهمان پر می‌شوند و تنها به اندازه ۱۰ تا ۱۵ نفر بلیط خریداری می‌کنند.

افشین بدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: تهیه‌کنندگی تئاتر به هیچ وجه برگشت مالی ندارد؛ حال این تئاتر آزاد باشد و یا کلاسیک و ... . تهیه‌کنندگان تئاتر تنها به خاطر عشق و علاقه‌ای که به هنر دارند این کار را به عهده می‌گیرند.

وی که تهیه‌کنندگی را از ۱۵ سال پیش و از جنگ شبانه آغاز کرده و به سمت کمدی آزاد و جنگ‌های موزیکال رفته تا آیین‌های بزرگداشت هنرمندان چون آتش تقی‌پور و مهوش وقاری، افزود: تئاتر بلیط فروشی آنچنانی ندارد و کمتر تئاتری هست که به فروش بالا می‌رسد. تا همین یکی دو سال پیش بلیط تئاتر نهایت ۵۰ هزار تومان بود و در زمان حاضر چند برابر شده است.

بدری می‌گوید: قشر ضعیف توان مالی برای تماشای تئاتر ندارد و قشر مرفه هم دنبال تئاتر دیدن نیست. مبلغ اجاره سالن‌های تئاتر بالا رفته و در کنار این هزینه‌های دیگری هم وجود دارد و این در شرایطی است که تئاترها برگشت مالی ندارند.

وی افزود: این در حالی است که قرار بود سالن‌های دولتی به صورت رایگان در اختیار تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های تئاتر قرار گیرند که دستکم این هزینه از مجموع هزینه‌ها کاسته شود. قیمت بلیط هم متعادل شود و در بحث تبلیغات هم به ما کمک کنند که چنین نشد.

بدری با بیان این‌که تبلیغات، حلقه مفقوده تئاتر است گفت: کسی برای ما تبلیغات انجام نمی‌دهد و اگر تبلیغاتی انجام می‌شود با هزینه‌های شخصی است. هزینه تبلیغات بسیار بالا رفته و این بار مضاعفی بر دوش تهیه‌کنندگان تئاتر می‌گذارد.

تهیه‌کننده نمایش کمدی آزاد «خالیوود» که در آخرین فعالیت خود در این حوزه تهیه‌کنندگی یک پویانمایی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: سایت تیوال تنها تیزر کار را منتشر می‌کند. برای تبلیغات مضاعف در فضای مجازی باید هزینه شود که این از عهده خیلی از تهیه‌کنندگان برنمی‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha