۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85164533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰ میلیون اصله نهال درخت مثمر در اصفهان تولید شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در یک سال اخیر بالغ بر ۱۰ میلیون اصله نهال انواع درختان مُثمر شناسه دار و سالم در این استان تولید که بخش قابل توجهی از آن در سایر استان‌ها عرضه شده است.

مهرداد مُرادمند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استان اصفهان از حیث تولید نهال انواع درخت رتبه نخست کشوری را در مقایسه با سایر استان‌ها در اختیار دارد.

وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی در اصفهان تصریح کرد: در این خطه بیشتر نهال درختان آلو، گیلاس، زردآلو، هلو و شلیل، ارقام مختلف بادام، گلابی، سیب، انار و پسته تولید می‌شود و سعی شده هر یک از لحاظ کیفی شرایط مناسبی داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: این محصولات در صورت ارتقای کیفیت برای صادرات نیز گزینه های مناسبی به شمار می روند و از سوی دیگر با بهبود ارقام می‌توان تولیدت بهتری را برداشت کرد.

مرادمند همچنین با اشاره به اهمیت بهبود محصولات گلخانه ای در استان خاطرنشان کرد: ساماندهی زنجیره تولیدات گلخانه ای تا صادرات آن از جمله ضروریات صنعت کشاورزی در این منطقه است زیرا تکمیل زنجیره تولید بهبود تولید و به ویژه عرضه را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ نهالستان درختان مثمر فعال در این استان فعالیت دارد و با ارائه تسهیلات و حمایت مالی اعتباری می توان شمار آنها را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان از جمله مناطق پیشتاز صنعت کشاورزی در ایران است، این منطقه با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha