۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85164612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انهدام باند سارقان باغ‌ها در ری

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85164612
انهدام باند سارقان باغ‌ها در ری

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سه سارق باغ و مزارع در محدوده حسن‌آباد فشافویه، خبر داد و گفت: متهمان به پنج فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز یکشنبه در این باره گفت: با وقوع چند فقره سرقت در هفته های اخیر از انباری باغ ها و مزارع در محدوده حسن آباد فشافویه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۶ این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عوامل تجسس کلانتری حسن آباد با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم، استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار و بازبینی دوربین های مدار بسته هویت و مشخصات ظاهری متهمان را شناسایی کردند.

به گفته طرهانی، با بدست آمدن این اطلاعات و با دادن مشخصات ظاهری سارقان به عوامل گشت کلانتری، گشت زنی های هدفمند محسوس و نا محسوس آغاز شد که سرانجام ساعت ۲۱ دیشب عوامل گشت کلانتری در حال پوشش دهی نقاط مورد نظر بودند که متوجه حضور سارقان در داخل یک باغ شده که بلا فاصله وارد عمل و در پی یک تعقیب و گریز هر سه متهم دستگیر که در بازرسی اولیه از آنان مقداری کابل و لوازم سرقتی از باغات کشف و به کلانتری انتقال داده شدند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری کهریزک در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از باغ ها در این شهرستان اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز های مالی، عنوان کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: تاکنون پنج مال باخته شناسایی و به کلانتری مراجعه و از متهمان شکایت خود را ثبت کرده و متهمان نیز پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

سرقت از بیماران بیمارستان
فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری ۲ نفر از عوامل سرقت از بیماران بیمارستان و کشف پنج پرونده سرقت در این رابطه خبر داد.

سرهنگ طرهانی همچنین گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از بیماران یکی از بیمارستان های شهرستان ری رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان زبده پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و با توجه اهمیت موضوع، عوامل آن یگان وارد عمل شده و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان که یک مرد و یک زن بودند با مراجعه به اتاق بیماران و اتاق استراحت پرستاران، اقدام به سرقت کیف، تلفن همراه و وجه نقد آنان می کنند.

وی ادامه داد: با پایش تصویری دوربین های شهری و استفاده اقدامات اطلاعاتی متهمان که افرادی حدود ۳۰ و ۳۳ ساله و دارای سوابق متعدد سرقت بودند را شناسایی کردند.

به گفته طرهانی، عوامل تیم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در گام بعدی با داشتن این اطلاعات اقدام به گشت زنی در اطراف و فضای داخل بیمارستان پرداختند و موفق شدند روز گذشته سارقان را مشاهده و در یک عملیات ضربتی هر ۲ متهم را دستگیر و اموال سه نفر از مال باختگان از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و پنج فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کردند که تاکنون سه مال باخته شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شده اند، متهمان نیز جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی دیگر مالباختگان تحت نظر پلیس آگاهی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha