۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85172870
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقاومت جنین: بازداشت مبارزان لکه ننگی بر پیشانی تشکیلات خودگردان است

تهران-ایرنا- گردان جنین وابسته به گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به منازل مردم در جنین و بازداشت شماری از مبارزان فلسطینی را لکه ننگی بر پیشانی این تشکیلات دانست که برای همیشه باقی خواهد ماند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی شهاب، گردان جنین در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: پس از جنگ جنین که توسط تیپ جنین و همراه با آن آزادگان میهن از جناح‌های مختلف مقاومت، با استواری و فداکاری‌های افسانه‌ای ملت ما انجام و پس از پیروزی بزرگی که با عقب نشینی دشمن و فرار آن نشان داده شد، امروز سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با بازداشت و ربودن رزمندگان مقاومت و شکنجه آنها به اتهام مقاومت، پاداش آنها را می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: تعقیب و بازداشت مجاهدان ما که از طرف همه از وطن دفاع می‌کنند، لکه‌ ننگی است که تاریخ آن را پاک نمی‌کند چرا که متاسفانه تلاش‌های دشمن با تلاش‌های عناصر تشکیلات خودگردان در تعقیب آزادگان میهن همسو است.

گردان‌های جنین در ادامه تاکید کرد: متعجبیم از اینکه مجاهدین ما به چه دلیل و به نفع چه کسانی بازداشت می‌شوند!؟ این رفتارها ممکن است شرایط را به مرحله انفجار برساند و به مرحله‌ای با عواقب غیرقابل تصور برسیم، پس قطب‌نمای خود را در جنگ منحرف نکنید و ما به فرمان رهبران خود عمل می‌کنیم.

گردان جنین در ادامه با صدور فراخوانی اعلام کرد: از همه می‌خواهیم که امروز (دوشنبه) ساعت ۹ شب با تظاهرات خشم در تمامی استان‌های کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی در اعتراض به این اقدام خائنانه به خیابان‌ها بیایند و آن را محکوم کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته به منازل کادر جنبش جهاد اسلامی در شهرک جبع در شهر جنین یورش برده و تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین را بازداشت کردند. این اعضا عبارتند از: عید محمد حمامره، محمد سلیم علاونه، محمد فایز ملایشه، مؤمن عدنان فشافشه و عماد محمد خلیلیه.

پیشتر نیز دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کرده بودند.

در این راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ادامه سیاست بازداشت کادر این جنبش خروج از توافق ملی است و می‌تواند تأثیر زیادی بر نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی داشته باشد که اواخر ماه میلادی کنونی در قاهره برگزار می‌شود.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین سیاست بازداشت‌های سیاسی توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرد و خواهان آزادی فوری زندانیان سیاسی شد.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به این سیاست که می‌تواند موجب شکست نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی شود، پایان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha