نماینده رهبری در عراق: وحدت عشیره های این کشور مثال زدنی است

مشهد-ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت:عشیره‌های مختلفی در عراق زندگی می‌کنند و در وحدت و انسجام بی مثال هستند ولی نظام حزبی و فدرالی که آمریکا به دنبال ایجاد آن در عراق است باعث اختلاف بین مردم این کشور  شده است.

آیت الله سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از مشکلات کنونی دولت عراق به واسطه حضور آمریکا در این کشور است و این در حالی است که حضور نظامی این کشور در حال کمرنگ شدن و محدود به پادگان های نظامی ولی نفوذ و حضور فرهنگی آمریکا به خصوص در میان جامعه عراق در حال قدرت پیدا کردن است.

وی ادامه داد: نفوذ فرهنگی آمریکا به سمتی است که آن کشور با پولی که از مردم و جامعه عراق می دزدد، سعی دارد هدایت احزاب را به سمت حرکت‌های فرهنگی مورد پسند خود متوجه سازد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: در نظام سیاسی کنونی عراق، افراد بدون توجه به عشیره و قبیله آنان در احزاب منصوب می‌شوند و این موضوع، اکنون چالشی برای مردم آن کشور است.

حسینی افزود: با این حال مردم کشور عراق آن گونه که آمریکا می خواهد، عمل نمی‌کنند و نقشه آمریکا در این خصوص رو به زوال است.

وی اضافه کرد: از نظر نظام سیاسی، وضعیت کشور عراق در حال تغییر است و مردم در این خصوص آگاه تر شده اند و هر زمان که آمریکا با کمک همدستانش، آتشی را بر می‌افروزند با عنایت خدا، توطئه ها خاموش می‌شود.

آزادی به سبک آمریکا

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق با اشاره به این که دشمن مشترک ۲ کشور ایران و عراق، آمریکاست ادامه داد: آنها بدون توجه به فرهنگ جامعه اسلامی و اتحاد میان آنها سعی دارند در میان مردم اختلاف ایجاد کنند.

حسینی افزود: هم اکنون کشورهای غربی به سایر کشورهای جهان، به اسم آزادی بیان ظلم می‌کنند و سعی می کنند با سوزاندن قرآن دیدگاه خود را بیان کنند حال آن که در این دنیای به اصطلاح همراه با آزادی بیان، اگر فردی به موضوع همجنسگرایی و یا هولوکاست، نقدی بیان کند مورد هجمه از سوی این دولت ها قرار می‌گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت:حضانت فرزند لطفی است که خداوند به یک پدر و مادر عطا کرده است اما در این کشورها شاهد هستیم که فرزند یک خانواده مسلمان را به جرم این که نسبت به همجنسگرایی انتقاد کرده اند از آنها گرفته و به افراد همجنسگرا سپرده اند.

حسینی افزود:حتی این کشورها، به افراد دیندار و متدین کشور خود نیز ظلم و خیانت می‌کنند زیرا برخی از کشورهای غربی هدف خود را سوق دادن انسان به سمت رفتار حیوانات در نظر گرفته اند و اقدامات آنها مخالف ادیان الهی و غیرالهی است و به عبارتی یک خیانت بزرگ به آنها محسوب می شود.

نماینده رهبری در کشور عراق: وحدت عشیره های عراقی مثال زدنی است

نظام آمریکا و انگلیس در راس ناصبی ها قرار دارند

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: ناصبی ها افرادی هستند که با دین خدا در جنگند و بر همین اساس نظام آمریکا و انگلیس، در راس ناصبی ها قرار دارند زیرا آنها نگران آن هستند که دین خدا پابرجا شود، چون دین الهی می‌خواهد جلوی ظلم را بگیرد و موجب روشن شدن ذهن مردم ‌شود.

حسینی افزود: این کشورها به اذهان و عواطف ملت ها تجاوز می‌کنند زیرا اشخاصی که دارای قداست هستند به اسم آزادی بیان مورد اهانت قرار می‌گیرند و به قرآن و پیامبر اسلام اهانت می‌ شود.

وی اضافه کرد: این حکومت ها دست به جنایت های بسیاری زده اند و می خواهند دنیا را با قلدری هدایت کنند و بر همین اساس با تمام امکانات خبری و فناوری رسانه ای که در اختیار خود دارند سعی می کنند رفتار کریه خود را خوب و منطقی جلوه دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: آنها حتی در علوم و اذهان مردم دست ‌برده و جنایات بزرگی که نسبت به بشریت و خانواده انجام می‌دهند را با اشغال و انحراف اذهان در جنگی شناختی تغییر می‌دهند.

حسینی در خصوص وظیفه کشورهای مسلمان افزود: کار تبلیغی و فرهنگی بسیار سخت است و بر همین اساس تعبیر قرآن دعوت کردن مردم همراه با حکمت و موعظه حسنه است و حکومت‌های دینی باید از موضع برتری فکری و منطقی، با مردم در ارتباط باشند که کار بسیار دشواری است و به همن دلیل جهاد تبیین اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha