۲۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ۲۷۱ هزار نفر از صاحبان مشاغل این استان در ۴۰ روز گذشته (اول خرداد تا ۱۰ تیر) موفق به ثبت اظهارنامه و یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۱ خود شدند.

جعفر پورمختار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۸ درصد صاحبان مشاغل استان که اظهارنامه تسلیم کردند، موفق به تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم شده و از مزایای مالیات توافقی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در صورتی که مالیات‌ها به صورت سیستمی تنظیم و اعلام شود به صورت خودکار مشوق‌های مطلوبی برای مودیان لحاظ می‌شود و اگر فردی به این موضوع اعتراض داشت می‌تواند فرم اظهارنامه عادی دریافت کند تا بعد از تنظیم آن به موضوع رسیدگی شود.

پورمختار اضافه کرد: بیشترین مودیان مالیاتی در استان صاحبان مشاغل در زیر مجموعه اصناف هستند و چهار تا ۶ درصد از مجموع مالیات وصولی مربوط به این قشر بوده که امسال بالای ۱۰ درصد مالیات وصولی از این بخش در استان داریم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان در وصول مالیات رتبه ۲۷ کشوری را دارد، افزود: ۵۰ درصد از مالیات کشور از استان تهران وصول می‌شود.

۲۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی در آذربایجان غربی ثبت شد

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی در همه گروه‌های شغلی و صنفی وجود دارد، تاکید کرد: این موضوع در بین صنف پزشکان و وکلای دادگستری بیشتر است.

پورمختار با اشاره به اینکه ۵۳۱ نفر از مجموع کارکنان این اداره در مرکز استان ارومیه مستقر هستند، گفت: حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای این اداره کل جوابگوی مراجعه‌کنندگان هستند که در ۴۵ روز گذشته فعالیت ایشان به صورت ۱۲ ساعته از ۷ صبح تا ۷ شب بوده است.

به گزارش ایرنا، از ۱۶ تا ۲۲ تیرماه هفته مالیات نامگذاری شده‌است. مالیات بعد از نفت دومین منبع درآمد دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha