۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85166525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آموزش و استعدادیابی؛ نیاز پینگ‌پنگ گلستان برای  کشف ستاره‌ها

گرگان- ایرنا- پینگ‌پنگ رشته ورزشی پرطرفدار با سابقه‌ای روشن در گلستان است که در سال‌های گذشته شاهد حضور موفقیت‌آمیز ورزشکاران زیادی در مسابقات معتبر و لیگ‌های داخلی و خارجی بود. بازگشت به روزهای پرافتخار پیشین نیازمند توجه بیشتر به استعدادیابی، افزایش سالن‌های تمرین و حمایت بیشتر از ورزشکاران نخبه این استان دارد.

به گزارش ایرنا، یکی از چهره‌های برتر پینگ‌پنگ گلستان، مریم صامت ملی‌پوش پیشین تیم ملی است که به همراه ندا شهسواری نخستین لژیونر تاریخ پینگ‌پنگ زنان ایران شد و سابقه چند سال حضور در لیگ ترکیه به همراه تیم ترابزون اسپور را در کارنامه دارد.

روی آوردن این ملی پوش سابق گلستان به آموزش و راه اندازی آکادمی تنیس روی میز، یکی از بهترین اتفاقات رقم خورده این ورزش در استان به شمار می‌رود که علاوه بر امکان شناسایی نفرات مستعد در فرایند اصولی و امتحان پس داده، انگیزه نفرات علاقمند دیگر برای راه اندازی آکادمی‌های جدید را بیشتر کند.

پینگ پنگ همانند دیگر رشته های ورزشی به آموزش از سنین پایه احتیاج دارد و کمک به افزایش بیشتر باشگاه‌های سازنده، راه رسیدن علاقمندان گلستانی به تیم ملی را کوتاه‌تر خواهد کرد.

طبق آخرین اعلام فدراسیون پینگ پنگ، بالاترین رتبه ورزشکاران گلستان در رنکینگ ملی پایه انفرادی بزرگسالان در بخش زنان با رتبه ۲۰ به کیمیا سعادت آقایان و در بخش مردان با رتبه ۱۵۸ به معین پور اصغر تعلق دارد.

در رنکینگ ملی پایه انفرادی نوجوانان دختر هم رتبه دوم به باران ارجمند، در رنکینگ ملی پایه انفرادی جوانان دختررتبه ۳۰ به زهرا زرگرانی، در رنکینگ ملی پایه انفرادی نوجوانان پسر رتبه ۲۴ به یونس رحیمی و در رنکینگ ملی پایه انفرادی جوانان پسر رتبه شانزدهم به یزدان احسان‌فر از گلستان تعلق دارد که تلاش بسیار جدی‌تر برای شناسایی چهره‌های مستعد و آموزش آن‌ها برای ارتقای جایگاه در این رنکینگ و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را ضروری می‌کند.

انتخاب مجدد رییس هیات تنیس روی میز گلستان برای دوره چهار ساله دیگر، فرصت مناسبی برای بازنگری در سیاست‌ها، تدوین برنامه‌های حداقل چهارساله برای تقویت رده‌های سنی پایه و تمرکز بیشتر بر استعدادیابی و تلاش برای راه‌اندازی آکادمی‌های بخش خصوصی با هدف کمک به شناسایی ورزشکاران جدید است که انجام آن در کنار توجه به استمرار آموزش مربیان می‌تواند نسخه شفابخش پینگ پنگ این استان باشد.

حضور پینگ‌پنگ در المپیک، یکی از جاذبه‌های مهم برای جلب نظر ورزشکاران رده‌های سنی پایه است که در کنار دیگر مشوق‌‍‌ها مانند برگزاری آسان و نیاز به نفرات حداقلی باید بتواند بر تعداد علاقمندان به تنیس روی میز اضافه کند.

یکی از نیازهای جدی پینگ پنگ گلستان، عمومی کردن آن با استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها است.

اگر چه در تعدادی از پارک گرگان، میز بتنی برای پینگ پنگ ساخته شده اما استفاده کم از این ظرفیت باید برنامه‌ریزان این رشته را به فکر رفع موانع انجام آن و در ادامه گسترش رونق آن در همه پارک‌های گرگان و دیگر شهرها بیندازد.

در حال حاضر، باران ارجمند مهمترین چهره تنیس روی میز گلستان و مستعدترین فرد برای رسیدن به افتخارات داخلی و جهانی این رشته است که با وجود سن و سال کم، توانسته برای خود در دنیای این رشته نام و نشانی دست و پا کند.

توجه بیشتر به ظرفیت‌سازی و استعدادیابی مستمر است که می‌توان بر تعداد باران‌ها در گلستان افزوده کرده و آینده روشنی را برای این استان در تنیس روی میز رقم بزند.

به گفته رییس فدراسیون تنیس روی‌میز در مجمع روز گذشته انتخابات هیات پینگ پنگ گلستان گفت: این فدراسیون بعد از فوتبال و بسکتبال، سومین فدراسیون دارای اعزام‌ برون مرزی است.

مهردادعلی قارداشی اظهارکرد: سال گذشته فدراسیون تنیس روی‌میز ۹۳ اعزام برون مرزی داشت که در آن حدود ۴۰۰ نفر اعزام شدند.

وی به ظرفیت پینگ پنگ گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان بعد از انتزاع از مازندران توانست پیشرفت خوبی داشته باشد و حضور چند ملی‌پوش در بخش بانوان، تائید کننده این ادعا است.

رییس فدراسیون تنیس روی‌میز گفت: اگر گلستان بخواهد سالن ورزشی اختصاصی داشته باشد، ما نیز استان را به لحاظ تامین اعتبارات و منابع مالی و تجهیز آن مکان کمک خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha