استاندار مرکزی: کار جهادی راهکار غلبه بر ضعف‌های کنونی و گذشته است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: برای تغییر وضعیت موجود و فائق آمدن بر ضعف‌های کنونی و گذشته باید کار جهادی و بدون وقفه را سرلوحه کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در همایش حکمرانی متعالی در اراک، افزود: برای جبران مشکلات و معضلاتی که برخی از آنها، قدمت ده‌ها ساله دارند، باید وضعیت موجود را ارتقا داد و بدون وقفه کار جهادی کرد و امور را متفاوت دید.

وی بیان کرد: با کار زیاد نمی‌توان مشکلات را حل کرد، زیرا حجم ناترازی موجود بالا است، بنابراین باید با کار علمی فشرده، بی‌وقفه و از مدل تجربه شده استفاده کرد و به سمت نقطه آرمانی حرکت کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تاکنون ۹ نشست علمی برای همایش حکمرانی متعالی در استان مرکزی برگزار شده‌ است که این استان در بین سایر استان‌ها در برگزاری نشست‌های علمی جایگاه برتر را دارد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: استان مرکزی آمادگی دارد تا شعبه مدرسه حکمرانی را در این استان به نام «امیرکبیر» با همکاری دانشگاه اراک و همچنین مدرسه خاتم الانبیا، تاسیس کند.

وی عنوان کرد: ادبیات حکمرانی جای خود را بین مدیریت شهرستان و استانی باز کرده و تاکنون ۱۴ دستگاه، استادان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با این مهم آشنا شده و ادبیات مدیریت راهبردی در استان ارتقا یافته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اکنون بسیاری از مدیران، آموزش جامع مدیریتی را فراگرفته‌اند و بهتر با ادبیات حکمرانی مانوس هستند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه، عمر ادبیات حکمرانی در دنیا بیش از ۳۰ سال است، گفت: این ادبیات از حکمرانی خوب آغاز شده و در کشور ما، حکمرانی متعالی مورد توجه و مطرح است.

وی تصریح کرد: کشور ما از بین سه مدل حکمرانی که شامل حکمرانی مفید، سالم و متعالی است، حکمرانی متعالی را برگزیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: ۲ کمیته علمی با حضور ۲۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان استان و کمیته اجرایی با عضویت ۱۰ نفر از فرمانداران و اعضای استانداری برای برگزاری این همایش مشارکت دارند.

«مجتبی آل‌یاسین» افزود: ۶۹ نشست علمی و تخصصی در کشور برای این همایش تشکیل شده که ۹ نشست علمی و تخصصی، معادل ۱۳ درصد مربوط به استان مرکزی است.

وی بیان کرد: همچنین به دبیرخانه همایش ۹ مقاله برتر ارسال شده و در کتابی به چاپ رسیده که امروز از آن رونمایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی ادامه داد: نشست‌های تخصصی با توجه به مسایل و چالش‌های استان برگزار و موضوعات این نشست‌ها، شامل محیط زیست، آموزش عالی، دانش بنیان، مسئله جمعیت، امنیت غذایی، فقه و حقوق اسلامی، صنعتی و تمرکز زدایی مالی است.

در پایان این همایش به نویسندگان مقالات برتر حکمرانی متعالی استان مرکزی لوح تقدیر اعطا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha