۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85167231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی ایلام ایام کرونا اتفاق افتاد

ایلام - ایرنا - مدیر امور اراضی استان گفت: بیشتر تغییر کاربری هایی که در اراضی کشاورزی و باغی استان روی داد؛ متعلق به ایام شیوع کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نصری در نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دهلران اظهار داشت: این کارگروه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از زمین خواری در کشور تشکیل و در استان هم به تبعیت از بخشنامه ارسالی فعالیت آن آغاز شده است.

وی افزود: خوشبختانه رفع تداخلات مالکیت در استان ۶۵ درصد اجرایی شده و برای تحقق کامل آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی هستیم.

مدیر امور اراضی استان ایلام یادآور شد: یکی از ماموریت های این کارگروه جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ؛ باغی و تغییر کاربری است.

نصری تاکید کرد: احکامی در راستای قلع و قمع برخی از اراضی غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی صادر شده که برای اجرای آن نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغی ممنوع است و یگان حفاظت جهاد کشاورزی با حساسیت رصد و با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر تغییر کاربری ها در اراضی کشاورزی و باغی استان ایام کرونا اتفاق افتاد و در این راستا نیز جهاد کشاورزی استان پرونده های برای متخلفان در دستگاه قضایی تشکیل داده است.

بیشتر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی ایلام ایام کرونا اتفاق افتاد

فرمانده یگان اراضی ملی استان ایلام نیز گفت: هفت مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی مربوط به شهرستان دهلران و در بخش های موسیان و دشت عباس است.

سرهنگ سعید عالی پور تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در بحث جلوگیری از ساخت ساز غیر مجاز داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در دستور کار یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان و شهرستان هاست.

فرمانده یگان اراضی ملی استان ایلام اضافه کرد: نیاز است مردم قبل از اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی از هرگونه ساخت و ساز خودداری در غیر این صورت در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور و یا ماده سه نسبت به قلع و قمع آن آثار یا ابنیه اقدام می شود.

فرماندار ویژه دهلران گفت: برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید هنگام پی کنی اقدامات لازم انجام و از ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری کرد و دستگاه های متولی وظایف خود را از ابتدا به درستی انجام و پیگیری کنند.

لطیف صادقی افزود: با توجه به نهضت ملی مسکن باید همه جوانب مد نظر بوده و از طرفی نظام و دولت هم بر رفع چالش ها و مشکلات مردم تاکید دارند که باید این مهم در نهضت ملی مسکن مد نظر باشد.

وی از امور اراضی استان و دستگاه قضایی خواست شرایط محیطی و فرهنگی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد و جلسات در راستای گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha