۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85171815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایوان با تولید سالانه هفت هزار تن، قطب انگور ایلام است

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: شهرستان ایوان با دارا بودن حدود ۵۹۶ هکتار باغات انگور و تولید سالیانه هفت هزار و ۵۹۷ تن انواع ارقام انگور ( ۶ رقم ) به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می شود.

به گزارش ایرنا، آذرنوش عموزاده روز یکشنبه در جشن شکرانه برداشت انگور در شهرستان ایوان اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات انگور استان ایلام در حدود یک هزار و ۴۹۳ هکتار به میزان تولید ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن است.

وی افزود: سال های اخیر سرمایه گذاری های خوبی در حوزه توسعه باغات بویژه سایت های باغبانی در استان و ایجاد سایت های باغات انگور در شهرستان ایوان انجام داده است.

عموزاده هدف از برگزاری جشنواره استانی انگور در شهرستان ایوان را ایجاد انگیزه در بین باغداران و ترویج روش های نوین و ارائه آخرین تجارب و دستاوردهای علمی و فنی در حوزه محصول انگور، معرفی محصولات تولیدی برتر و تشویق تولیدکنندگان فعال و نمونه ، ایجاد فرصت برای تعامل و تبادل نظر بین همه عوامل و دست اندرکاران مختلف بخش کشاورزی نظیر بهره برداران باغداران انگور، کارشناسان و دیگر مسئولین مرتبط درباره محصول انگور ذکر کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره انگور فراهم کردن زمینه های توسعه کمی و کیفی موضوعات مدنظر جشنواره، بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه تولید ، یافتن راهکارهای مناسب و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان ایلام و شهرستان ایوان در خصوص محصول انگور با حضور کارشناسان، صاحب نظران، مسئولان و سرمایه گذاران بخش های دولت و خصوصی است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: این سازمان با بهره گیری از شیوه های مختلف همه ساله برای آموزش و توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره برداران کشاورزی فعالیت می کند و یکی از این روش ها برگزاری جشنواره های ترویجی است.

عموزاده ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره انگور ایوان به عنوان اولین جشنواره استانی انگور استان، زمینه لازم برای تبادل اطلاعات و تجربیات باغداران با کارشناسان و محققان، معرف یافته های نوین در زمینه محصول انگور، شناسایی مسائل و مشکلات، نقاط قوت و فرصت های سرمایه گذاری در خصوص صنایع تبدیلی و فرآوری انگور و تسهیل در بازاریابی و صادرات انگور و فرآورده های آن با حضور و حمایت مسئولین استانی فراهم شود.

ایوان با تولید سالانه هفت هزار تن، قطب انگور ایلام است

ضرورت تکمیل زنجیره تولید و خوشه های کسب و کار برای توسعه محصولات کشاورزی ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در استان پیگیری و توسعه یابد، گفت: با بهره مندی از اقلیم و آب و هوای متنوع و گستره وسیع بستری مناسب برای تولید محصولاتی کم‌نظیر در استان فراهم شده است.

شهریار عباسی با بیان اینکه سیاست دولت تکمیل زنجیره راهبردی تولید است، ادامه داد: ایوان با توجه به داشتن زمین های حاصلخیز به‌ عنوان قطب تولید انگور جایگاه مناسبی در استان و کشور دارد که برای تقویت تولید این محصول خوشه‌های کسب‌وکار ایجاد شود چرا که عدم توجه به زنجیره های تولید و خوشه های کسب و کار موجب کاهش تولید محصولات می شود.

وی اضافه کرد: هدف مدیران اجرایی، سرمایه‌گذاران و عزم کشاورزان در کنار تولید محصولات، تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع جانبی با استفاده از فناوری های نوین و با هدف دستیابی به ارزش‌افزوده بیشتر باشد و در این راستا کشاورزان و سرمایه گذاران از ظرفیت‌های تسهیلات تبصره ۱۸ بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: با توجه به اینکه باغ‌های انگور شهر ایوان در کنار معادن بیتومین قرار دارند، می‌توان از ظرفیت کارگروه احیای معادن کوچک مقیاس در کشور برای ارائه خدمات به کشاورزان هم استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، اولین جشنواره شکرانه برداشت انگور با حضور کشاورزان، کارشناسان‌ امور باغی و مسئولان شهرستان ایوان برگزار شد.

استان ایلام دارای بیش از پنج هزار هکتار باغ است و انگور، گردو، پسته، لیمو و انار از مهمترین تولیدات باغی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha