۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85167290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار : ۱۲۵ هزار شغل سال گذشته در تهران ایجاد شد

شهرری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: سال گذشته ۱۲۵ هزار شغل ایجاد و ۸۹۰ شرکت دانش بنیان در این استان راه‌اندازی شده که نیمی از شرکت‌های دانش بنیان کشور در تهران مستقر هستند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه استانداری تهران؛ محمد علی مهری در نشست ائمه جمعه استان تهران با اشاره به اقدامات اقتصادی استان تهران در راستای امیدآفرینی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۶۸ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و ۴۷۶ واحد نیمه تمام به ظرفیت کامل رسیدند.
وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی ۸۲۰۰ شغل ایجاد شده که استان تهران رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است و همچنین در این مدت ۴۳ واحد در تملیک بانک‌ها نیز به چرخه تولید بازگشتند.

این مسئول بر ضرورت اطلاع رسانی و تبیین درست اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصادی استان تهران تاکید و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه اقدامات اقتصادی استان را در تریبون‌های نماز جمعه در راستای امید آفرینی مطرح کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به برنامه جشن غدیر اظهار داشت در تهران یکهزار و ۵۰۰ موکب جهت خدمت رسانی و در شهرستان‌های استان یکهزار و ۳۵۰ موکب که در مجموع حدود ۲ هزار و ۸۰۰ موکب برای برنامه متمرکز عید غدیر ایجاد شد.

سید عباس جوهری گفت: طبق برآورد سه تا سه و نیم میلیون نفر در مسیر راهپیمایی غدیر در تهران و یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرستان‌ها و چیزی حدود چهار تا چهار و نیم میلیون نفر در کل استان در این مراسم حضور داشتند.

وی افزود: ۵۰ هزار خادم متولی پذیرایی از مردم در این مراسم بودند و ۱۰ میلیون پرس غذای گرم توزیع شد.

جوهری خاطرنشان کرد: ۴۳۲ هزار نفر به صورت نقدی به این مراسم کمک کردند و ۳۱۰۰ حامی برای یتیمان ثبت نام شدند و خوشبختانه این مراسم به بهترین شکل و بدون کوچکترین مشکل امنیتی برگزار شد.

معاون هماهنگپی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام اظهار داشت: تاکید شده تا طرح جدیدی شروع نشود و طرح هایی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تامین اعتبار شود تا پایان سال بتوان از آنها بهره‌برداری کرد. میرمحمد غراوی افزود: اعتبار فرهنگی در بودجه سنواتی شهرداری‌ها پیش بینی شده که طی سال برای امور فرهنگی هزینه می‌کنند و از آنجا که ائمه جمعه اولویت‌های فرهنگی شهرها را بهتر تشخیص می‌دهند بخشی از این اعتبار به پیشنهاد ائمه جمعه در حوزه‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

گفتنی است در این مراسم ائمه جمعه به بیان مشکلات شهرها در حوزه ها مختلف پرداختند و استاندار تهران دستورات لازم برای رفع مشکلات را صادر کرد، در پایان مقرر شد این جلسات به طور منظم برگزار و موضوعات و مشکلات ضمن تشریک مساعی با ائمه جمعه بررسی و پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha