لزوم تصویب قانون بین المللی برای جرم انگاری هتک حرمت به نمادهای مقدس ادیان

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده پاکستان در اجلاس مجمع مجالس آسیایی به میزبانی مجلس شورای اسلامی ایران در تهران با تاکید بر لزوم ارسال پیام قوی و یکصدایی اعضای مجمع به جامعه جهانی در محکومیت اسلام ستیزی و توهین به قرآن کریم، خواستار تصویب قانون بین المللی برای جرم انگاری هتک حرمت به نمادهای مقدس ادیان شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، سناتور سیف اله اَبرو به نمایندگی از مجلس سنای این کشور در نشست کمیته بودجه مجمع مجالس آسیایی APA به میزبانی مجلس شورای اسلامی در تهران شرکت و حمایت قوی دولت و پارلمان پاکستان از اقدامات جمعی علیه هتک حرمت به نمادهای مقدس ادیان الهی را اعلام کرد.

وی همچنین با حمایت از ساز وکار بودجه پایدار مجمع مجالس آسیایی نسبت به عدم توافق و پیشرفت در این زمینه در دهه گذشته ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: یک سازوکار در یازدهمین جلسه عمومی مجمع در سال ۲۰۱۸ به اتفاق آرا برای پرداخت کمک‌های ارزیابی شده تصویب شده بود که بر اساس این مدل، انتظار می‌رفت هر یک از نمایندگان مجلس ۲۰ دلار در سال با تخصیص بودجه اضافی بر اساس تولید ناخالص داخلی کمک کنند.

نماینده پاکستان برای تقویت مجمع مجالس آسیایی و همسو کردن آن با دیگر مجامع پارلمانی منطقه‌ای، بر نیاز به یک مکانیسم مالی موثر و ساختاریافته مورد توافق همه کشورهای عضو تاکید و پیشنهاد کرد که هر مدل پیشنهادی باید بر اساس اصل برابری و با در نظر گرفتن چالش‌های اقتصادی چند کشور عضو باشد.

وی در سخنرانی خود توجه حاضران را به حادثه اخیر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد جلب و آن را بسیار نگران کننده دانست. سناتور سیف اله این اقدام شنیع را محکوم و تاکید کرد که تحریک به تبعیض، نفرت و خشونت نمی‌تواند تحت پوشش آزادی بیان توجیه شود.

این سناتور پاکستانی افزود که پارلمان این کشور در نشست مشترک اخیر نمایندگان مجالس ملی و سنا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام شرورانه در سوئد به تصویب رساند و خواستار اقدام جمعی در منطقه و جهان برای قانون گذاری جهت جرم انگاری هتک حرمت به نمادهای مقدس ادیان و مذاهب شد.

وی تدوین یک راهبرد جمعی از سوی مجمع مجالس آسیایی برای ترویج هماهنگی و رواداری میان ادیان و جلوگیری از حوادث اسلام هراسی را خواستار شد و از اعضای مجمع نیز خواست تا در محکومیت اقدامات موهن ضداسلام پیامی قوی به جامعه بین‌المللی و دولت‌های ملی ارسال کنند.

لزوم تصویب قانون بین المللی برای جرم انگاری هتک حرمت به نمادهای مقدس ادیان

نشست سالانه کمیته دائمی بودجه و برنامه‌ریزی و همچنین کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) با حضور ۲۰ کشور روز گذشته (سه شنبه) به میزبانی تهران برگزار شد.

اجلاس سالانه هر کمیته در کشوری که ریاست یکی از کمیته‌های پنجگانه مجمع مجالس آسیایی را در اختیار دارد، برگزار می‌شود و مجلس شورای اسلامی ریاست کمیته بودجه این مجمع را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha