۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85176475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم پاکستان بار دیگر خواستار اخراج سفیر سوئد شدند

اسلام‌آباد - ایرنا - مردم مسلمان پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به تکرار اقدام شیطانی توهین به قرآن کریم در سوئد به خیابان‌ها آمده و باسردادن شعارهایی علیه هتاکان به مقدسات اسلامی، از دولت پاکستان باردیگر قطع روابط دیپلماتیک با سوئد و اخراج فوری سفیر این کشور را مطالبه کردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد پایتخت این کشور امروز بار دیگر شاهد تجمعات اعتراضی علیه تکرار بی‌حرمتی به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن در سوئد بود.

بسیاری از احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان برای تجمع اعتراضی علیه سوئد و محکومیت توهین پی درپی به مقدسات اسلامی فراخوان داده و از هواداران و اقشار مختلف مردم خواستند تا به این راهپیمایی‌ها ملحق شده و اقدامات شنیع توهین به قرآن را محکوم کنند.

فعالان سیاسی و حامیان جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف دست به تجمع زده و علیه دولت و پلیس سوئد شعار دادند. آنان از دولت پاکستان خواستند تا سفیر سوئد را در اعتراض به توهین به قرآن و همبستگی با جهان اسلام سریعا از کشور اخراج و روابط دیپلماتیک با آن را قطع کند.

مردم پاکستان بار دیگر خواستار اخراج سفیر سوئد شدند

سخنرانان سکوت دولت‌های غربی در قبال تکرار حوادث دلخراش توهین به مقدسات اسلامی در سوئد را نیز محکوم کرده و گفتند که نهادهای دولت و امنیتی سوئد نیز در حقیقت با صدور مجوز برای فرد هتاک شیطان صفت در این اقدام شرم آور و سیاه شریک هستند.

در همین حال شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور بیانیه‌ای تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و خواستار تدوین راهبردی جدید از سوی کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام هراسی شد.

وی افزود که بار دیگر پیروان گمراه شیاطین در غرب قلب و احساسات بیش از ۲ میلیارد نفر مسلمان در جهان را به درد آورده و مرتکب جنایت شیطانی توهین به قرآن شدند.

مولانا فضل الرحمان به عنوان رهبر دولت ائتلافی پاکستان (پی دی‌ام) و رئیس جمعیت علمای اسلام نیز تکرار توهین به قرآن در سوئد را محکوم و از دولت پاکستان و سایر کشورهای اسلامی خواست تا سفیران خود از سوئد را بازگردانند.

وی اعلام کرد که حزب جمعیت علمای اسلام روز یکشنبه تظاهرات بزرگی را در شهر کراچی در محکومیت توهین به مقدسات اسلامی و روشنگری علیه واکنش غیرموثر سوئد برگزار خواهد کرد.

مردم پاکستان بار دیگر خواستار اخراج سفیر سوئد شدند

حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در بیانیه‌ای همدستی دولت سوئد با صدور مجوز به شخص هتاک را دلیل اصلی تکرار چنین حوادث در این کشور دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

وی خواستار واکنش موثر سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی علیه آن دسته از کشورها به ویژه اروپایی‌ها که با سکوت خود منجر به ترویج پدیده شوم اسلام هراسی می‌شوند، شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان امروز (جمعه) طی پیامی، افزایش اسلام هراسی به ویژه تکرار بی‌حرمتی‌ها به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و این اقدام شنیع را مساوی با تروریسم و طرحی برای تشویق نفرت پراکنی علیه اسلام و ترویج خشونت در جهان دانست.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و ضمن اعتراض به دولت این کشور صدور مجوز برای چنین اقدامات شیطانی را مغایر با بحث آزادی بیان دانست.

پلیس سوئد روز چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع و ضد اسلامی شده بود را صادر کرد.

روز گذشته سلوان مومیکا بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

صدها معترض سحرگاه دیروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha