۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85167402
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بسترها برای تربیت معلمان توانمند در گیلان تقویت می‌شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به مشکلات مطرح شده در ارتباط با کمبود زیرساخت‌ها در حوزه آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:تمامی بسترهای لازم برای تربیت معلمان توانمند در گیلان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در استانداری گیلان در رشت اظهار کرد: آمادگی داریم به هر شکلی بسترهای لازم برای تربیت معلمان توانمند و نیز استعدادیابی و شکوفایی استعدادها را در این حوزه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان با فقر منابع انسانی در حوزه آموزشی روبرو است، اضافه کرد: جذب نیروی انسانی با انگیزه و متعهد در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهتمام جدی است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما باید تربیت معلمانی در تراز حیات طیبه نظام جمهوری اسلامی باشد از این‌رو باید بسترهای لازم برای تربیت دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلاتی در زمینه کمبود فضاهای زیرساختی در دانشگاه فرهنگیان و ضرورت ایجاد فضای مطلوب برای آموزش معلمان اظهار کرد: فضای آموزشی مطلوب اهمیت بسزایی در ارتقا آموزش‌ها دارد، این مهم موجب می‌شود تا دانشجویان، حس دانشجو و معلم بودن را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه میزان کمبود فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در استان باید از سوی متولیان امر مشخص و اعلام شود، اضافه کرد: دانشگاه آزاد برای در اختیار قرار دادن فضا به دانشگاه فرهنگیان گیلان اعلام آمادگی کرده است که می توان از این طریق بخشی از این نیاز جبران شود.

وی در ادامه با بیان اهمیت مراکز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در گذشته از نظر منابع انسانی، آموزشی و هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان کادرسازی انجام نشد، در یک دهه گذشته هر نیرویی به صورت حق التدریسی جذب آموزش و پرورش می‌شد بنابراین نخبه پروری صورت نگرفت.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: بر این اساس بسیاری از جوانانی که از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل شدند به لحاظ سایر فرآیندهای رشد شامل عاطفی، اخلاقی و اجتماعی مهارت‌های لازم را نداشتند که با تربیت دانشجو در تربیت معلم تمام این کاستی‌ها جبران می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمایل دانش‌آموزان نخبه با توانایی بالا برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: حضور نخبگان در مراکز تربیت معلم به عنوان دانشجو یک فرصت است که باید امکانات لازم برای آموزش آنان فراهم شود.

در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور دکتر سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، هر یک از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات این دانشگاه در استان اعم از کمبود فضاهای آموزشی و زیرساخت های لازم و ضرورت فراهم کردن فضای مطلوب برای آموزش دانشجویان در این دانشگاه سخنانی را ارایه دادند.

در زمان حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو شامل ۹۰۰ دختر و هزار و ۲۰۰ پسر در دانشگاه فرهنگیان استان گیلان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha