به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در همایش نومعلمان در رشت با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین در دولتهای گذشته غفلت شد، اظهار کرد: با این وجود دولت سیزدهم عزم خود را برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزم کرده است و از این رو همه به ویژه معلمان باید برای تحقق این مهم همکاری کنند تا با ترسیم راه درست، جوانان و نوجوانان به قلههای سعادت دست یابند.
وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برگرفته از آموزههای دینی، انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، هویت، فرهنگ و اصالت دانست و افزود: این سند بومی و برگرفته از اندیشههای علمای تعلیم و تربیت کشور است.
عباسی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد، خاطر نشان کرد: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و با توجه به منویات مقام معطم رهبری و سیاست های ابلاغی معظم له و فلسفه تعلیم تربیت و ۱۳۲ راهکار در این سند، به نعلیم و تربیت بپردازند و منتظر اعلام نباشند.
وی در ادامه سخنانش خطاب به معلمان جدید در این همایش اظهار کرد: در صورت وجود عشق، حس و انگیزه معلمی در وجودتان در این حرفه موفق خواهید شد در غیراینصورت از همین ایتدا راه خود را تغییر دهید، البته شما با انتخاب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، با هدف، شغل معلمی را برگزیدید.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شما معلمان پاکترین و زلال ترین مسیر را آغاز کرده اید، اضافه کرد: شما باید استعدادهای دانش آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری کشف کنید.
وی با بیان اینکه معلمان باید در این فرآیند به همه مولفه های رشد کودک و نوجوان توجه کنند، خاطر نشان کرد: نیابد تنها به ذهن دانش آموزان متمرکز شد، متاسفانه امروز نظام تعلیم و تربیت ما شیوه غلطی را در پیش گرفته به طوری که در برخی موارد نگاه و توجه به ذهن و حافظه کودکان و نوجوانان بوده و به مسایل رشد عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، جسمی و حرکتی کمتر توجه می شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان، آموزش و پرورش را نیازمند تحول دانست و اظهار کرد: شرایط امروز با گذشته متفاوت است از اینرو معلمان باید با توجه به تفاوت ها و با بهره گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه رسالت ما در انتخاب معلمان براساس شایسته سالاری است، گفت: دانشآموزان به عنوان آینده سازان کشور در اختیار معلم قرار میگیرند بنابراین معلمان باید امانتدار خوبی باشند.
محمد حسین رمضانی اظهار کرد: معلم باید هوشیار، بصیر و تحلیلگر باشد تا بتواند در بخشهای مختلف فرهنکی، اعتقادی علمی و زیستی دانش آموزان را هدایت کند.
اجرای سرود، تقدیر از یک خانواده شهید دانش آموز و هفت نومعلم برتر مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی از جمله بخشهای این همایش بود.
در پایان این همایش، معلمان جدید جذب شده در آموزش و پرورش گیلان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پیش از این در زمینه جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۵۷۶ معلم از دانش آموختگان امسال این دانشگاه وارد چرخه آموزش استان شدند.
۵۷۶ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در گیلان به عرصه تدریس وارد شدند
نظر شما