۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85168719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردمی‌سازی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد ضروری است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی مردمی‌سازی برنامه‌های پیشگیری از اعتیار را ضروری عنوان کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد از ظرفیت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بهره‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز پنجشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: مردمی‌سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد افزایش آگاهی مردم از مضرات مواد مخدر و کاهش اعتیاد در جامعه را به همراه‌دارد.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید در این نشست‌ها حضور گسترده داشته باشند، در غیر این صورت به تهران اعلام می‌شود که مسئول مربوطه مقابله و پیشگیری از اعتیاد را قبول ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: مواد مخدر پایه آسیب بسیاری از مشکلات در جامعه بوده و مدیران و مسئولان استان باید همکاری و هم افزایی لازم را برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه داشته‌ باشند.

نظری گفت: نشست‌های شورای مبارزه با مواد مخدر باید خروجی داشته باشد و اداره کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و استانداری این استان برای مقابله با اعتیاد باید بیش از پیش حضور گسترده داشته‌ باشند.

وی ایجاد کمپ ماده ۱۶ را از نیازهای اصلی استان مرکزی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: این کمپ لازمه پیشگیری و مقابله با اعتیاد و جمع آوری معتادان متجاهر در استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در این نشست گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی این استان به عنوان پانزدهمین استان در کشور خرداد ماه امسال برگزار شد.

«اکبر شایسته فرد» افزود: استان مرکزی در زمینه برگزاری مجمع خیرین یاریگران زندگی از جمله استان‌های برتر و پیشرو در کشور است.

وی ادامه داد: موضوع خیران از جمله مواردی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه منسجمی در این حوزه داشته و اعتبارات مناسبی را به این حوزه اختصاص داده‌ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردمی سازی پیشگیری از اعتیاد کودکان و نوجوان از برنامه‌های اولویت دار این شورا بوده و همکاری‌های مناسبی در کنار آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ایحاد شده‌ است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha