۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85168795
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار یونیفل نسبت به وضعیت «بسیار حساس» در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی

تهران-ایرنا- به دنبال تحولات اخیر در نوار مرزی لبنان و سرزمین‌های اشغالی، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) نسبت به وضعیت بسیار حساس در این منطقه هشدار داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «کندیس آردل» معاون دفتر اطلاع رسانی یونیفل در لبنان در سخنانی در این باره گفت: هیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از گزارش‌های نگران کننده از یک حادثه در امتداد خط آبی آگاه است و ما وضعیت را زیر نظر داریم.

وی همچنین درباره وضعیت «نگران کننده و بسیار حساس» در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

آردل در ادامه از همه طرف‌ها خواست تا از هرگونه اقدامی که ممکن است به تشدید تنش منجر شود، خودداری کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌های عبری‌ زبان، چهارشنبه شب و همزمان با سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، جنجال رسانه‌ای علیه حزب‌الله به راه‌ انداخته و مدعی وقوع یک حادثه امنیتی و شنیده شدن صدای انفجار در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شدند.

پایگاه خبری عبری زبان «واللا» گزارش داد که نظامیان ارتش «اسرائیل» در پی شنیدن صدای انفجار، به سمت منطقه مرزی با لبنان پیش رفته و متوجه حضور برخی افراد مشکوک شدند که جزئیات بیشتر در این باره بعدا منتشر خواهد شد.

در همین حال، شبکه MTV لبنان مدعی شد که نظامیان صهیونیست به سمت سه جوان لبنانی در منطقه برکه ریشه بین ناقوره و صور بمب شلیک کرده که طی آن این افراد زخمی شدند و احتمال می‌رود که آن‌ها از نیروهای حزب الله باشند.

در همین راستا، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان نیز یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را در جنوب این کشور سرنگون کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha