۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85168309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سید حسن نصرالله: هدف از هتک حرمت قرآن ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است

تهران- ایرنا- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه گفت که هدف از هتک حرمت قرآن کریم ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است.

به گزارش ایرنا از المیادین، سید حسن نصرالله افزود: فردی که نسخه‌ای از قرآن کریم را در سوئد سوزاند، با موساد اسرائیل ارتباط دارد و هدفش ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است.

دیبرکل حزب الله لبنان گفت: محکوم کردن حادثه سوزاندن قرآن توسط روحانیون مسیحی کمک زیادی به جلوگیری از فتنه کرد.

وی اضافه کرد: مردم منطقه باید از دولت‌ها بخواهند که موضع سخت‌تری در قبال موضوع آتش زدن قرآن کریم اتخاذ کنند.

سید حین نصرالله در ادامه درباره محکومیت هتک حرمت قرآن کریم از سوی روسیه گفت: موضع قابل توجه مسکو در موضوع آتش زدن قرآن کریم، کشورهای غربی را آشفته کرد.

طرح خاورمیانه جدید در لبنان شکست خورد

دبیرکل حزب الله همچنین افزود: پروژه خاورمیانه بزرگ آمریکا در لبنان شکست خورد و این شکست و ناکامی در فلسطین، عراق، سوریه و ایران تکمیل شد.

نصرالله در ادامه با بیان اینکه اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بارها به شکست جنگ خود علیه لبنان در سال ۲۰۰۶  اعتراف کردند، گفت: آنها می‌خواستند مقاومت را درهم شکسته و لبنان را به انقیاد درآورند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جنگ ژوئیه حادثه‌ای سرنوشت ساز بود زیرا سرنوشت لبنان را ترسیم کرد و به اعتراف همه نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی را در سطوح میدانی و نظامی محقق کند، افزود: هدف اساسی جنگ ژوئیه نابودسازی مقاومت لبنان و وادار کردن این کشور به تسلیم شدن در برابر شروط (رژیم) اسرائیل و آمریکا در قبال ساختار جدید منطقه بود.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: صلح و امنیت در جنوب لبنان ناشی از اعتماد مردم به اثربخشی بازدارندگی موجود، در ازای ایجاد رعب و وحشت در طرف اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله در ادامه با تاکید براینکه توان بازدارندگی برای مقاومت محقق شده است و مردم به این بازدارندگی اطمینان دارند، افزود: این در حالی است که مردم در رژیم صهیونیستی با ترس و وحشت زندگی می‌کنند.

شاهد شکست تهاجم جنین، ادامه عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری است

وی همچنین به تجاوز صهیونیست‌ها به جنین اشاره کرد و گفت: هدف اسرائیلی‌ها از تجاوز جنین بازدارندگی بود اما به تصویری کاملاً متضاد دست یافتند. 

دبیرکل حزب الله افزود: شاهد شکست تهاجم جنین، ادامه عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: کارشکنی‌های اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، هزاران مورد بوده اما کسی در جهان کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه بخش شمالی منطقه الغجر طبق اعلام سازمان ملل متحد خاک لبنان است و اسرائیل در آنجا سیم‌خاردار کشیده است، افزود: آنها سیم‌خاردارشان را کامل و سپس دیوارکشی کردند و موانع را برداشتند و گردشگر به آنجا آوردند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: سازمان ملل متحد قبل از مساله چادرها ساکت بود اما پس از این که مقاومت چادرها را نصب کرد، سریع واکنش نشان داد. 

جوانان مقاومت دستور دارند در صورت حمله اسرائیل به خیمه برپا شده در مرز جنوبی اقدام کنند

نصرالله در ادامه گفت: ما چادرهایمان را در خاک لبنان بر پا کردیم، اما اسرائیل مزارع شبعا را متعلق به خود می‌داند. ما چادرمان را در مزارع شبعا در خاک کشورمان لبنان ان‌ شاء الله قرار می‌دهیم.

وی با تاکید براینکه امروز وضعیت تغییر کرده است و اسرائیل جرأت ندارد یک اقدام میدانی علیه چادرها انجام دهد، افزود: آنها می‌دانند که در مقابل این گام، سکوت نخواهد شد و جوانان مقاومت از دستورالعمل آگاه هستند.

نصرالله تصریح کرد: الغجر خاک لبنان است که اسرائیل مجددا آنجا را اشغال و دیوارکشی کرده و قوانینش را آنجا اجرا کرده است. حاکمیت قابل تفکیک نیست. نمی‌توان درباره آنچه در منطقه الغجر روی داده، سکوت کرد. آنجا خاک لبنان است و باید بدون هیچ گونه قید و شرطی به لبنان بازگردد.  

دبیرکل حزب الله در ادامه همچنین با تاکید براینکه مقاومت اجازه نخواهد داد سلاحش گرفته شود، گفت: ما برای سلاحمان خواستار قانون مدون نیستیم و این به نفع لبنان و در جهت منافع ملی نیست. مصلحت لبنان این است که مقاومت تبدیل به یک نهاد رسمی وابسته به دولت نشود.

وی افزود: صحبت درباره اینکه حزب‌الله می خواهد توافق طائف را لغو کند، دروغ و گمراه کننده است و به عمد گفته می‌شود.

دبیرکل حزب الله در پایان به موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان پرداخت و با بیان اینکه «سلیمان فرنجیه» به عنوان نامزد ریاست جمهوری لبنان مورد تائید این حزب است، تاکید کرد: حل مساله ریاست جمهوری لبنان هیچ راهی جز گفت ‌وگو بین احزاب لبنانی ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha