۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85169032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون بسیج اساتید کشور: شوراهای فرهنگی در استان‌ها فعال می‌شود

اراک- ایرنا-مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای و معاون بسیج اساتید کشور گفت:  فعالسازی شوراهای فرهنگی در استان‌های کشور در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جلیلی روز پنجشنبه در ستاد عفاف و حجاب مشترک با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: ۱۸۰ دانشگاه و ۱۸۰ هزار دانشجو دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برای ایجاد دانشگاه در تراز انقلاب در حوزه فعالسازی شوراهای فرهنگی پای کار آورده شده‌اند.

وی ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی این مطالبه را دارد که بخشی از عفاف و حجاب در جامعه پیاده سازی شود.

معاون بسیج اساتید کشور یادآور شد: دشمنان اسلام و قرآن امروز از طریق خانواده وارد شده تا با از این طریق مشکلاتی را در جامعه ایجاد کنند.

جلیلی برگزاری دوره‌های تبیینی به صورت حضوری و مجازی در حوزه عفاف و حجاب را از برنامه‌های بسیج اساتید کشور عنوان کرد و گفت: حضور اساتید در این حوزه به صورت حضوری در این دوره‌ها تاثیر بسزایی در حوزه عفاف و حجاب به همراه دارد.

وی یاد آور شد: طرح ولایت سال گذشته با حضور ۷۰۰ نفر برگزار شد و برگزاری این طرح در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

نقشه راه فرهنگی برای هماهنگی، دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: سازمان‌های مهم فرهنگی امروز در اختیار نیروهای انقلابی قرار داشته و بدنه جامعه و کارگزاران نظام توقع دارند این سازمان‌ها متفاوت از گذشته عمل کنند.

فرزاد مخلص الائمه افزود: امروزه برخی دستگاه‌های فرهنگی مقداری منفعل و برخی اعتقادی به تغییر در حوزه عفاف و حجاب ندارند.

وی ادامه داد: نیاز است نقشه راه فرهنگی برای هماهنگی در بین دستگاه‌های فرهنگی ایجاد شود و تمامی این دستگاه‌ها باید منسجم و هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حوزه عفاف و حجاب اکنون به نقطه سختی رسیده و این مهم ورود دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی را با مشکلاتی مواجه کرده‌است.

انقلاب اسلامی با اهدای شهدای بسیار از اعتقادات دینی و مذهبی دفاع کرده‌است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: انقلاب اسلامی به چهلواره دوم وارد شده و با دادن شهدای بسیار تاکنون اجازه نداده‌است خدشه‌ای در اعتقادات دینی و عفاف و حجاب وارد شود.

بهنام نظری افزود: دشمن انقلاب و اسلام که در جنگ فیزیکی و جنگ تحمیلی نتوانسته دستاوردی به دست آرد امروزه از طریق توطئه‌ها، تحریم و جنگ ترکیبی وارد شده تا به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند که تاکنون تمامی توطئه‌های آنان نقش بر آب شده‌است.

وی ادامه داد: دشمن اسلام و انقلاب امروز با جنگ ترکیبی با در اختیار داشتن فضای مجازی و دروغ پراکنی به دنبال ضربه زدن به کانون خانواده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان گرد: دشمن با برنامه ریزی دقیقی انجام داده که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت پرتگاه سقوط سوق دهد که خون شهدا این توطئه دشمنان را نیز نقش برآب کرده‌است.

نظری گفت: امروز مسئولان باید با تدبیر مناسب مظاهر ناملموسی که در سطح جامعه وجود دارد را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: امروز با جنگ شناختی با جوانان و نوجوانانی روبه رو هستیم که مغلوب توطئه‌های دشمنان شده‌اند و باید این افراد با تدبیر مسئولان به دامان اسلام بازگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: مسئولان باید با هماهنگی و هم افزایی در این حوزه ورود کنند و بازسازی و بازتوانی عفاف و حجاب در جامعه را از مجموعه‌های اداری آغاز کنند.

نظری خاطرنشان کرد: نشست‌های عفاف و حجاب به صورت مستمر برگزار شده‌است ولی خروجی این نشست‌ها آنگونه که باید نبوده‌است.

وی ادامه داد: افرادی که در این راه قدم گذاشته‌اند نمی دانند در چه چاهی افتاده‌اند و باید با مباحث فرهنگی این افراد که مورد نفوذ قرار گرفته‌اند بازسازی و بازتوانی شوند.

نظری اظهار کرد: مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی با نظام‌های دیگر فرق می کند و مدیران در نظام مقدس حمهوری اسلامی تکالیفی دارند که باید به آن عمل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: شرایط فعلی در حوزه عفاف و حجاب در جامعه مورد قبول نبوده و برای این مهم باید حکیمانه عمل شود.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطلوم واقع شده‌است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه و در بین باسوادان مظلوم واقع شده‌است.

حجت الاسلام مصطفی فرخی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها مربوط به حجاب و عفاف نبوده و اگر این مهم به خوبی در جامعه تبیین شود اثرات بسیاری در بین افراد به همراه دارد.

وی ادامه داد: دشمن اسلام و قرآن از ابتدای انقلاب تاکنون در جنگ تحمیلی و فیزیکی دستاوردی به دست نیاورد و اکنون جنگ ترکیبی را علیه مردم ایران اسلامی آغاز کرده‌است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنی پیشگیری بوده و توسعه این مهم در جامعه کاهش طلاق و افزایش ازدواج در جامعه را به همراه دارد.

حجت الاسلام فرخی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تخصصی بوده و افراد برای پیاده سازی این مهم در جامعه باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی اظهار کرد: دشمن در حوزه عفاف و حجاب سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده و خنثی سازی این توطئه دشمن نیز نیازمند برنامه ریزی توسط مسئولان دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی خاطر نشان کرد: افراط و تفریط در حوزه عفاف و حجاب بد بوده و نیاز خدمت اداری به بد حجاب ها ارایه شود و تذکر نیر با احترام و ادب به این افراد داده شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۸۰ هزار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha